D3 begint 2015 voortvarend!
18 januari 2015

Woensdag 14 januari stond de eerste wedstrijd van 2015profiel foto op het programma voor het derde damesteam van V.V. Atalante. In Haarlem speelde het team, dat gesponsord wordt door GT.Bunck, tegen directe concurrent Spaarnestad D7. Thuis werd er met 1-3 verloren, dus de Vinkeveense dames waren gebrand op een goed resultaat. En dat werd behaald; na vier sets stond de teller op 1-3 en dus werden er vier punten mee naar Vinkeveen genomen.

Het team moest het dit keer doen zonder coach Hettie Schockman. Gelukkig was kersverse teamgenoot Brenda Kuijlenburg bereid om de coaching voor haar rekening te nemen. De eerste set werd degelijk gestart.  Beide teams waren aan elkaar gewaagd en de stand ging dan ook lange tijd gelijk op. Het verschil werd gemaakt op het midden en dankzij de goede services van Atalante en met 20-25 ging de eerste set naar Atalante.

Atalante voelde dat er deze wedstrijd iets te halen viel en ging voortvarend van start in set nummer 2. Met harde knallen op het midden en slimme ballen aan de buitenkant  liep Atalante al vroeg in de set uit op Spaarnestad. Na een wissel binnen het team van Atalante was het even zoeken in het achterveld en Spaarnestad kwam dichterbij. Gelukkig wist de Vinkeveense ploeg op tijd de balans te herstellen en dankzij wat aanpassingen in de verdedigingsopstelling ging Atalante beter spelen. Wederom werd het verschil op de achterlijn en aan het net gemaakt en met 18-25 was set twee ook prooi voor Atalante.

De derde set ging als een speer. Met een fantastische servicebeurt van Daniëlle, die ook verantwoordelijk was voor het bijna KO gaan van twee Spaarnestad-speelsters, werd er een enorm gat geslagen. Atalante swingde de pan uit en alles lukte; de meest rare ballen werden nog gehaald en gescoord en het zag er gewoon goed uit. Atalante speelde met Spaarnestad wat resulteerde in een 12-25 overwinning.

De winst in de wedstrijd was een feit, maar Atalante wild dolgraag de volle vijf punten meenemen. Spaarnestad was het hier duidelijk niet mee eens. Alle lof voor de thuisploeg die als een dijk heeft staan verdedigen. Het team verdiende eigenlijk wel een punt, maar Atalante wilde dit natuurlijk wel voorkomen. Helaas slopen er her en der een paar foutjes in en was de concentratie soms wat ver te zoeken. De stand ging lange tijd gelijk op, maar het was de Haarlemse ploeg die op het eind een gaatje sloeg. Atalante knokte voor wat het waard was, maar wist helaas de laatste set niet te winnen. Met 25-22 ging deze set naar Spaarnestad.

Dankzij de 1-3 overwinning heeft Atalante nu duidelijk afstand genomen van de teams onder zich. Dat is best prettig, aangezien aanstaande vrijdag de koploper op bezoek komt. Clam Dycke, uit Krommenie, heeft pas één set verloren dit seizoen. De dames van Atalante gaan er natuurlijk alles aan doen om zoveel mogelijk punten in Vinkeveen te houden. Zal dat ze gaan lukken? Kom dat zien, aanstaande vrijdag om 21.15 uur in de eigen Boei.

Bron: Nens