Vinkeveense plassen 2

Minidag 24-9-22

D3 neemt sportieve wraak
29 maart 2015

Afgelopen vrijdag speelde de door GT.Bunck profiel fotogesponsorde formatie een thuiswedstrijd tegen V.V. Amsterdam D7. De uitwedstrijd werd helaas met 4-0 verloren en dus wat Atalante uit op sportieve wraak! Met een bijna volledige selectie ging de thuisploeg als een speer uit de startblokken. Op een hapering in set 2 na speelde Atalante een goede wedstrijd. Na ruim anderhalf uur spelen stond er een 3-1 overwinning op de borden.

Coach Hettie Schockman kon beschikken over acht fitte speelsters; alleen Fenny Bijlsma was vanwege een schouderblessure niet inzetbaar.
De eerste koos de coach voor Mirjam van der Strate op spelverdeling en Daniëlle van der Horst op diagonaal. Denise van der Laan en Nancy Lijten op buiten en tot slot Agnes Nelis en Brenda Kuijlenburg op midden. Zoals eerder gezegd kwam Atalante fantastisch uit de startblokken. Met zeer scherpe services van o.a. Mirjam, Daniëlle en Denise werd de verdediging van Amsterdam volledig lam gelegd. Binnen no –time stond was de setwinst met maar liefst 25-13 een feit.

De tweede set nam Sandra de Boer het stokje over van Mirjam en Judith van Rossum kwam binnen de lijnen voor Brenda. Amsterdam had wel goed opgelet de eerste set en gaf Atalante een koekje van eigen degen. Met een diepe service was het nu Atalante dat de pass onvoldoende bracht. Het spelletje werd eenzijdig en was gemakkelijk te doorzien door Amsterdam. Laatstgenoemde ging beter spelen en bij de thuisploeg was ook de scherpte in de service weg. Op de service van Daniëlle werd nog een eindsprint ingezet, maar helaas was de achterstand te groot om goed te komen. Met 20-25 ging de tweede set geheel terecht naar Amsterdam.

De derde set nam Mirjam de plek van Nancy over en Brenda die van Agnes. Atalante was dit keer veel beter bij de les en het begin van de set gingen de teams gelijk op. Judith sprong op de voet van Daniëlle en even werd er gevreesd voor een blessure. Gelukkig krabbelde Judith weer op en na de dubbelfout, leek Atalante ineens weer nieuw elan te hebben. Er kwam schwung in het spel en op de bovenhandse! service van Judith werd het gaatje met Amsterdam geslagen. Tel daarbij de goede blokkering van met name Brenda, de slimme tweede ballen van Sandra en het mooie verdedigen van Denise en de overwinning in de derde set was een feit. (25-18).

De vierde set kwam Nancy in het veld voor Daniëlle en Agnes kwam op de plek van Brenda, die op haar beurt weer de plek van Denise over nam. Een compleet nieuwe opstelling dus in een beslissende vierde set. Dit maakte voor Atalante echter niets uit. Met een goede diepe service van Agnes werd het eerste gaatje geslagen en dankzij de tactische ballen van Nancy en Mirjam werd de voorsprong behouden. Toen de thuisploeg ook nog vat kreeg op de harde linkshandige middenaanvallen was de uitslag bepaald. Met 25-18 ging ook de vierde set en daarmee de vier punten naar Atalante.

Voor de stand in de competitie maakt het allemaal niet meer uit, maar na een aantal slechte wedstrijden weer zo’n lekkere pot spelen, is des te belangrijker. Aanstaande woensdag, 1 april, staat de volgende tegenstander op het programma. In Haarlem wacht dan Spaarnestad D8, de nummer 2 van de competitie. Thuis werd met 3-1 van dit team verloren…wie weet is ook nu weer een stuntje mogelijk!

Bron: Nens