Vinkeveense plassen 2

Dames 1 pakt punt van de nummer 1!
11 april 2015

Op vrijdag 10 april speelde Atalante dames 1 thuis in de oude, vertrouwde Boei tegen de nummer 1 van de poule. Er moesten punten gescoord worden, want er was een kans dat de dames PD moesten gaan spelen. Alle ballen moesten van de grond af! Met Loes, Malou en Danielle als invallers, konden we met volle moed aan de wedstrijd beginnen.

De eerste set ging gelijk op. We stonden lekker te spelen en er werd om en om gescoord. Af en toe kwamen er een aantal keiharde smashes van de tegenstander, maar dan herpakten we ons en speelden we rustig door. Ook wij stonden heerlijk aan te vallen, en de tegenstander leek daar moeite mee te hebben. Door wat ballen op de serviceplaats neer te leggen, konden we voor blijven op de dames van De Spuyt. We bleven een tijdje met 5 punten voor staan, maar toen het 22-19 stond zakten we wat in. De dames aan de overkant bleven scoren en bij ons lukte het ineens niet meer zo goed. Wij verloren deze set met 26-24.

De tweede set begon iets minder. De Spuyt had wat moeite met onze service, en daar maakten we dan ook wel gebruik van. Af en toe lukte het even niet om de bal goed te passen, en dan belandde hij ook in het net. Maar we beleven doorgaan! Er werd goed gewerkt en ook de aanvallen lagen weer op de goede plek. De dames aan de overkant hadden een enorm sterk blok, waardoor we vaak wat punten verloren. Dat was jammer, want daardoor bouwden we een achterstand op. De dames aan de overkant begonnen uit te lopen, dus we gebruikten een aantal wissels om De Spuyt uit hun spel te halen. Helaas hielp dit niet, en verloren wij deze set met 10-25

De derde set ging weer een stuk beter. Aan het begin ging alles gelijk op, er werd weer om en om gescoord en daar leek geen einde aan te komen. Een paar heerlijke ballen op de serviceplek en een aantal prikballen in het midden deden het erg goed. Door rustig te blijven spelen werden er punten gescoord. Op het eind hadden we een voorsprong van maar liefst 5 punten! Af en toe een vervelend balletje dat achter het blok geprikt werd, maar daar kwamen we ook wel weer overheen. Het ging lekker, en het bleef ook lekker gaan. We wonnen deze set met 25-21.

De vierde set ging weer gelijk op. Het liefst zouden wij nu nog een puntje pakken, zodat de voorsprong op het team onder ons weer minder werd. Maar dan moesten we wel keihard gaan werken. Aan het begin ging het weer lekker, we serveerden goed en ook de aanvallen lagen goed. De Spuyt had echter weer een erg goed blok, waardoor er aardig wat punten verloren gingen. Ook legden zij de bal op alle lege plekken neer. Toch lieten wij ons niet kennen, en bleven we gewoon rustig spelen. Toen De Spuyt in begon te lopen, wisselden we weer wat en ook de time-outs zorgden ervoor dat wij de tegenstander gewoon bij konden houden. Toch lieten we aan het einde wat punten vallen door slordigheidsfoutjes, en verloren wij met 19-25.

Bron: Jessica