Gehavend Heren 4 pakt 4 punten!
15 oktober 2015

Er stond voor Heren 4, sinds kort gesponsord door ElectroWorld Bunschoten, op woensdagavond 14 oktober een wedstrijd gepland tegen Spaarnestad HS17. Een uitgesproken kans om na een 3-tal (vaak nipt) verloren wedstrijden, deze keer de overwinning te pakken!

Echter ontbraken door school- en studieverplichtingenen precies de twee diagonaalspelers Koen en Max, waardoor op de training één dag voor de wedstrijd Martijn als middenaanvaller een stoomcursus diagonaal spelen kreeg. Rampspoed sloeg echter toe, want de (enige) spelverdeler Stefan kneusde tijdens deze training zijn duim en kon, bleek later, ook niet spelen. Dus voor Martijn werd het een gevalletje van middenaanvaller, naar diagonaal, naar spelverdeler in 1 dag.

De tegenstander op woensdag, Spaarnestad HS17, leende zich gelukkig goed om deze nieuwe opstellingen te oefenen, want er was natuurlijk ook weer een nieuwe diagonaalspeler (Tim) nodig. Aan de andere kant moest tegen deze tegenstander wel zoveel mogelijk punten gehaald worden.

Heren 4 begon de wedstrijd erg onwennig, Martijn moest goed zoeken naar de buitenspelers, maar gelukkig werd hier door Remco en Joost goed op geanticipeerd en werden goede aanvallen afgewisseld met strakke prikballen. De eerst set heeft Heren 4 constant steeds een punt of vijf voorgestaan en werd dan ook uiteindelijke gewonnen met 25-22.

De tweede set zat er al wat meer zelfvertrouwen in het spel en werden de middenaanvallers Rob, Bas en Joep iets meer gezocht en gevonden, al bleven deze snellere setups lastig te timen. Maar ook deze midden-heren konden uit hun netelige positie de punten blijven pakken. Er werd dan ook snel uitgelopen en de set werd zonder echte problemen gewonnen met 25-15.

Spaarnestad kwam tijdens de derde set wat meer in hun ritme, terwijl aan de andere kant Heren 4 even in een dip terecht kwam. Martijn moest iets vaker gebruik maken van de sterk diagonaal spelende Tim, om bij de wat ruimere passes de setup over te nemen en doordat Martijn de variatie van Stefan qua setups niet kon evenaren, stond Spaarnestad iets vaker klaar om te blocken. Maar gelukkig sloeg/prikte Heren 4 daar gewoon om- of overheen en kon een kleine achterstand op het laatste moment gekeerd worden naar een 26-24 overwinning.

In de vierde set werd er vers bloed het veld in gebracht in de vorm van Corné. Deze set werd helaas met 25-21 verloren, maar ook in deze set lieten de heren hun veerkracht zien, want na een initieel redelijk grote achterstand wisten ze zich goed terug te knokken.

Je kon merken dat iedereen toch wel iets sneller last van vermoeidheid kreeg, omdat het spelen in zo'n vreemde opstelling veel meer van je vraagt. Echter door inzet en aanpassingsvermogen van het hele team, is dit gehavende Heren 4 toch maar mooi met 4 punten (3-1) uit Haarlem vertrokken!

Bron: Heren 4