Heren 4 bekert verder naar ronde 2
24 oktober 2015

Bekerwedstrijden worden door de Nevobo altijd tussen de reguliere wedstrijden gepropt, waardoor deze 1ste ronde midden in de herfstvakantie viel. Hierdoor ontbrak bij het, door ElectroWorld Bunschoten gesponsorde, team net als de vorige wedstrijd wederom hun vaste spelverdeler.

De wedstrijd tegen het onbekende, uit een andere regio afkomstige Salvo '67 HS2, begon daarom wat aftastend. Al snel bleek dat Salvo een geroutineerd team was, dat met goed positie- en tactisch spel, het Heren 4 de eerste set lastig maakte. De hele eerste set ging gelijk op en rond de 25 punten werd het stuivertje wisselen, maar pakte Salvo de eerste set toch met 28-30. Echter vanaf het begin probeerde zij het spel zoveel mogelijk te vertragen dus dat gaf Atalante goede hoop, dat de conditie van de tegenstanders in de loop van de wedstrijd wel eens in Heren 4's voordeel uit zou kunnen pakken.

De tweede set ging Heren 4 dan ook furieus van start, waardoor als snel een 5 tal punten voorsprong werd genomen. De vervangende spelverdeler kwam weer langzaam in zijn spel, waardoor er uit de aanval steeds meer gescoord werd. Aan het eind van de set nog een paar lange servicebeurten en de set door Heren 4 met 25-18 gewonnen.

In het begin van de derde set zakte Atalante weer een beetje in, waardoor Salvo voor Atalante het doorhad, met 7-12 voor stond. Gelukkig hervond Heren 4 zich weer snel met sterke aanvallen en door het tempo hoog te houden, waar Salvo steeds meer moeite mee kreeg, waardoor de achterstand omgebogen kon worden naar een 12-18 voorsprong. Uiteindeljk kwam Salvo toch weer iets dichterbij, maar door wederom een goede service serie, won Atalante deze set met 25-19.

De vierde set liet Atalante zich niet meer verrassen, vanaf het begin scherp, met sterke aanvallen en tactische ballen in de uithoeken van het achterveld, zijn ze deze set eigenlijk niet meer in problemen gekomen. Salvo probeerde het tempo nog verder te verlagen, maar met de 2de bekerronde in zicht, liet Heren 4 zich daar niet door hinderen en speelde zij hun eigen spelletje. Sterk aanvallend en beter anticiperend op de tactische ballen van Salvo, werd deze uiteindelijk met 25-17 gewonnen.

De 2de bekerronde wordt gespeeld tussen 30 november t/m 5 december, dus nu eerst even weer de focus op de competitie (a.s. maandag alweer).