D2 Reddertjes redden het net tegen de Albatros
24 maart 2007

Vrijdag 23 maart. Wat waren het er veeeeeel!! Een stuk of dertig kinderen van de lokale basisscholen kregen tot 19:00u een volleybal kennismakingsles van Nens, Mirjam, Laura en Mario. Nou petje af voor het animeren van zo’n diverse en enorm grote jeugdgroep. En volgende week alweer een Kies voor Hart en sport instuiftraining.

Daarna speelden meisjes C op het ene veld. Echt, die meiden spelen iedere wedstrijd beter. Mooi in drieën, en steeds alerter, fanatieker en slimmer. Helaas verloren met 1-2, maar die eerste set was keisterk. Ga zo door meiden! Op het andere veld een razendspannende wedstrijd van de B mix. Ze staan 1ste, slechts één enkel puntje voor op de tegenstanders. Het wordt 1-1 en er is flink wat publiek. In de derde set gaat het gelijk op, topspannend is het. Gespannen gezichten en gespannen body’s en vingers… maar uiteindelijk lukt het: 2-1!! Goed bezig jongens en nu lekker die 2 punten verschil vasthouden tot de laatste wedstrijd!

Dan zelf aan de bak tegen Albatros, nummer 10 op de ranglijst. De eerste set ging vrij relaxed, een vogeltje voor de kat: 25-18. De tweede set was al wat pittiger. De pass kwam niet mooi en we konden het niet goed afmaken. De zeevogels kwamen op gang en diverse rally’s moesten we toch weggeven. Mooie reddingen waren er van Jet en Inge. Gelukkig toch nog 25-19. Toen de meest matige set. Direct een fikse achterstand. We zagen de Albatros steeds hoger vliegen, en aan onze kant waren veel persoonlijke foutjes, lange rally’s zonder afmakers, en het middengat dat diverse keren zo mooi was gelukt werkte niet meer. De grote vogel was gevlogen en we verloren de set met 19-25. Dat was toch wel even een tegenslag.

De Dames van 5 waren klaar en wreven hun 4-0 even lekker onder onze neus. De laatste set gaf een beetje het zelfde beginbeeld als set 3. Langzaam kwamen we weer dichter bij. We gingen wat kiener spelen, Loes speelde 2x een mooi lobje rechts achterin. Lotte bleef lekker spelen en mepte alle ballen lekker diep het achterveld in. En de tweede prikbal in het midden ging ook weer lekker. Op het laatst werd het best vrij spannend, met veel eigenherrie werkten we een achterstand van zo’n 6 punten weg en we zetten de eindsprint in. Op het laatste liet de Albatros de vleugels hangen en met 25-21 werd ie uiteindelijk gewonnen. Pfffff…  Ik zeg beter één 3-1 Albatros in de hand dan een 2-2 in de lucht en who knows what next.. Lotte bedankt voor het meespelen!!

Aankomende dinsdag spelen we in ieder geval met z’n vijfen tegen de andere nummer 1, UVO in de Verheyhal in Amsterdam. Inge en Annemarieke zijn er niet. Tot op dit moment is het nog even onduidelijk wie er mee gaan (gaat) als 6de/7de vrouw. Jullie lezen het weer!!

Groetjes Bernard en Bianca

Bron: mie