Scholentoernooi 2014

Via 0-2 naar 3-2 winst voor D2
12 maart 2016

De dames van twee zijn aan de laatste reeks van 6 wedstrijden begonnen lonkend naar plek 8 van de 12 dat net wat meer zekerheid en ook aanzien (jaja) geeft dan de hardnekkige plek 9.

Met Daan mee als reserve en Sas afwezig trad D2 aan tegen Keizer Otto Trivolley D1 uit Naarden 5e op de ranglijst. Een sterke aanvaller op rechts en een pittige service domineerden de eerste set, de pass was matig en het kwam maar matig tot scoren. De ballen vlogen de thuisdames om de oren en van de lekkere fanatieke actieve training de dinsdag tevoren was maar weinig terug te vinden. 16-25 en 17-25 verlies.

Set 3 begon met een verrassende reeks serveerballen waardoor een voorsprong van zo'n 8 punten ontstond. Een relaxter uitgangspunt, helemaal toen Loeps terug in het veld kwam en de buitenaanvaller meesterlijk kon afblokken. De keizer was verbaasd en moest iets anders verzinnen dan 'hoog buiten'. Dat lukte niet tijdig en niet vindingrijk genoeg en de set werd met 25-21 gepakt.

De 4e set begon met minder riante voorsprong maar de Vinkeveense dames wisten het spel van Trivolley nog steeds goed te ontregelen en het raakte ook ietwat geïrriteerd doordat de geijkte ballen niet zo vaak meer scoorden en de rollen nu omgedraaid waren. Mooi serveerwerk van Astrid zetten de nodige punten om en jawel via 25-19 een vijfsetter in de pocket.

De korte set was nog maar amper begonnen toen H2 & co de tribune opkwam en luidkeels allerlei leuzen scandeerde, onverstaanbaar, maar het werkte zeer motiverend. In een spannende strijd pakte de thuisformatie ook de laatste set! De tweede ploeg kruipt daardoor naar plek 8, weliswaar met een wedstrijd meer, 2 punten voorbij VHZ. Mooi!

Mannen van twee: dank!!