Vinkeveense plassen 2

H2: Haarlem H7 voor de Bakker
31 maart 2007

30 maart was er de competitie wedstrijd tussen A-side Atalante Heren 2 en Haarlem heren 7.
Acht man van heren 2 waren aanwezig. Mark K was aanwezig ondanks een blessure, om ons bij te staan in moeilijke tijden. Rick van der L begon op de bank, door wat trainingsachterstand. De basis was ook deze keer de basis zoals die veel gebruikt is de afgelopen weken. Bas B de MPV (Multi Purpose Volleyballer) van onze heren werd opnieuw ingezet op het midden.

Set 1 gaat van start, en zoals de meeste eerste sets schieten we als een eerste klasse team uit de startblokken, no nonsense, pass aanval en scoren. Bob dacht dat kan beter en leverde nog even een service serie af van 6 punten. 25-12 winst!

Set 2 direct weer uit de startblokken, maar meer als een tweede klasse team, knap spel afgewisseld met minder spel. Het aantal fout services nam toe, de grip op de service pass was weg. Door aanpassingen in het achterveld ging het weer. In al deze moeilijkheden werd Rick van der L in het team geplaatst, hij moest maar het spel verdelen, en heersen. Dit ging goed de set werd gepakt met 25-16.

Set 3 Super sprint uit de startblokken Bob B maakte meteen een gat van zeven punten. 7-0 stond er op het scorebord. Helaas was de rest van het team als een derde klasse team gestart. De pass gedachte was er niet, we waren in de pass het haasje. Aanvallend liepen we hierdoor ook wat terug, kortom een lastige set, en dankbaar gebruik gemaakt van het gat wat in de eerste service serie was gemaakt. 25-21.

Set 4 we kwamen helemaal niet uit de startblokken, Haarlem liep uit. Nog meer service fouten, lastig, lastig. Tactische aanwijzing serveer op nummer 69. !?!? of was het 96. Nee echt 69, denk aan het standje. Oh nee toch niet, een vreselijke vergissing van de coach. Nu werd het nog moeilijker in het veld. Toch nog de set gepakt 25-20.

Ook het publiek weer bedankt voor de aanwezigheid, hierdoor worden er net de punten gescoord die nodig zijn. 4-0 overwinning, en nog steeds ongeslagen tweede.

Bron: Erik R

Volg Atalante Vinkeveen