Scholentoernooi 2014

Grillige match voor D1 tegen VVO
30 oktober 2016

Met 2x een 3-2 en 1x een 3-1 in afgelopen 4 wedstrijden beweegt Atalante D1 zich in de middelste regionen van de 1e klasse (plek 7). Woensdag was de match tegen VVO D1 (2e). Met oud international Cintha Boersma in de gelederen samen met zus Inge, coach moeder Carla Boersma en diens kleindochter.

Cintha stond niet op het midden maar op de verdeling. Na een wat aftastend begin begon het in de tweede helft van de set onverwacht aardig te lopen. Geblesseerde Astrid was libero en dat was even wennen, sowieso dat je ook met anderen vaker dan vorige seizoenen kunt wisselen. Ondanks nog wat rommeligheden en onzuiverheden werd de eerste set huppekee met 19-25 binnengehaald.

In set 2 was de service pass ontzettend matig. Wel 7 tegenpunten op rij werden gescoord. Een achterstand van 10-2, wissels en time-outs moesten er aan te pas komen. En kwam de bal aardig voor dan werd te vaak net aan uit geslagen, de welbekende i-tjes zonder puntjes. Langzaam trok de equipe bij en via 19-6 ging het naar 21-12. En toen kwam Ingeborg (D2) to serve en die kan er wat van: een enorme inhaalreeks werd ingezet. De jeu zat er weer in en de Verbruggen-Haaxman equipe knokte pittig terug. Ook de andere D2 invaller Tineke was puik op dreef en de groengele punten draaiden rap bij. Mooi bijgelopen maar helaas net niet: 25-21.

Het derde bedrijf ging voort met de zelfde spirit en voorbij de helft was er aardige voorsprong aan Atalante zijde (12-7 en 19-11). VVO haakte daar echter fanatiek op in en niet veel later stond het 20-20. Gelukkig hielden de Vinkeveense ladies stand en pakten de set met 22-25. In de vierde set wilde het niet goed meer lukken, in deze grillige partij kwam de ploeg uit Ouderkerk op flinke voorsprong, 10-4. Het lukte de Vinkeveense dames niet om gecontroleerd en solide te spelen, bij een tegen-time-out op 18-12 werd de laatste opleving gedoofd en de set eindigede met 25-16.

Wederom een vijfsetter dus. En die vijfde set begon goed. Het verschil was in deze set niet groot en weer een echte strijd. De laatste puntjes gingen helaas toch vrij simpel naar de thuisploeg: 16-14. Bleeeh..

Bron: Mi