Vinkeveense plassen 2

Atalante H1 raakt op stoom
30 oktober 2016

Na de knappe 4-0 zege vorige week in eigen huis, wachtte Atalante heren 1 weer een lastige uitwedstrijd op zaterdag, tegen Forza Hoogland H4. Niet de favoriete speeldag van de Vinkeveense heren, maar dit weekeinde waren ze voor het eerst van het seizoen weer compleet en getooid in nieuwe shirts van sponsor Loyals (voorheen A-side Media). En dat betaalde uit. In een wedstrijd waarin Atalante nooit achter heeft gestaan, pakte het wederom een degelijke 4-0 overwinning.

Afgelopen weken is hard getraind op de passing en de service. Gekoppeld aan de juiste mentaliteit bleek dat deze zaterdag te werken en nam Atalante vanaf de allereerste balwisseling het initiatief. Via 8-14 werd de eerste set met 15-25 gewonnen Met name door een goede servicedruk en een heel stabiele pass.

Ook in de tweede set namen de gasten snel een ruime voorsprong die niet meer werd weggegeven. Een ideaal moment om de van blessures terugkomende spelers als Regi, Yorick, Leroy en Remco weer speeltijd te gunnen. Het mooie was, dat deze wissels voor het verloop van de wedstrijd geen enkele invloed hadden. Atalante bleef scherp en in alle opzichten de betere dan de thuisploeg. De tweede set werd met 20-25 gewonnen, de derde met 21-25. En in welke opstelling dan ook, Atalante was oppermachtig. Met bij vlagen geweldige aanvallen en een sterke blokkering werd in de vierde set met een 18-25 zege de 4-0 verwinning veilig gesteld .

Atalante staat daarmee weer op plek drie op korte afstand van de koplopers. Komende vrijdag staat de wedstrijd tegen laagvlieger Alvo op het programma, om 21.15 in de Boei in Vinkeveen. Met weer een complete selectie moet dat geen probleem opleveren. Met een maximale score doet Atalante dan weer helemaal mee in de strijd om het kampioenschap. En dat is mooi, want de Vinkeveense heren willen weer zo snel mogelijk terug naar de promotieklasse.