Vinkeveense plassen 2

Scholentoernooi 2014

MB1 toont vooruitgang
18 december 2016

Op 16 december 2016 speelde MB1 de laatste wedstrijd van deze halfjaarlijkse competitie tegen VV Utrecht. De allereerste wedstrijd speelde het team ook tegen het ervaren Utrecht. Toen nog overbluft met 4-0.. maar nu een echte wedstrijd!

Deze laatste wedstrijd konden de meiden laten zien hoe ze gegroeid zijn dit seizoen en dat deden ze! Helaas was de vaste kracht op de diagonaal Roos Jansen, ziek dus was het team met 7 dames.
Ze begonnen de 1e set voortvarend met Lucia op de diagonaal i.p.v. Roos en met Maaike
weer op de middenpositie, waar ze met haar linkerhand steeds de tegenstander weer weet te verrassen.
Weinig fouten, servicedruk en spetterende aanvallen zorgden voor een puike setwinst van 25-20. Ook Anouk raakt steeds beter ingespeeld op de buitenkant, onder de bal doorlopen, verkeerd raken, het lijkt allemaal voorbij, hard slaan en scoren is wat ze nu laat zien.
Tijdens de 2e set lieten de meiden Utrecht weglopen naar 20-13.  De reden was een lastige servicebeurt van Utrecht die wel 7 punten op rij scoorde en waar de meiden het antwoord niet op hadden. Een time-out bleek de oplossing te zijn, de motor kwam weer op gang. Utrecht werd nerveus toen Atalante terugkwam tot 23-19 en vluchtte ook de time-out in. Helaas was de come-back net te laat ingezet, 22-25 verlies in de 2e set, tussenstand 1-1.

In de 3e set teveel eigen fouten gemaakt, serverend, aanvallend. Het lukte de meiden maar net Utrecht bijhouden - wel steeds kijkend tegen een achterstand. Met 25-18 werd deze set verloren, 1-2 in sets.

In de 4e set werd er eindelijk getoond wat het afgelopen half jaar was geleerd, Lucia serveerde onhoudbaar, Esther kwam beter in haar spel en begon lekker te scoren en Jade en Layla lieten zien dat ze aanvallend en blokkerend op ‘t midden de boel goed onder controle hadden, 25-18 winst een 2-2 in sets.

Een vijfde set afdwingen van de nr 2, die de volgende helft van ‘t seizoen topklasse gaat spelen is al prima en gezien het spel zat er misschien nog wel meer in.
Helaas werd de voorsprong in de 5e set niet vastgehouden en werd deze verloren met 15-11.

In januari gaat MB1 weer verder in een nieuwe competitie in de hoofdklasse, deze keer mogen de meiden de regio Den Haag onveilig gaan maken met hun spel. En als de groei van het team doorzet, kunnen er nog mooie verrassingen plaats vinden, we houden jullie op de hoogte.

Fijne kerstdagen en een sportief uiteinde namens MB1 en coach.