Scholentoernooi 2014

Goed spel van de mini's!
15 oktober 2017

Zaterdag 14 oktober vond voor de allerjongste volleyballers van Atalante de tweede minidag plaats, ditmaal in Haarlem. De volleyballers werken op zo’n dag 3 wedstrijden af.

Het jongste team Volleytoppers had dit keer invaller Jelwa erbij. En zij stond zeker haar mannetje tussen de jongens. Het niveau is een soort lijnbal, maar dan met doordraaien na elke bal. Maak je een fout sta je even aan de kant, maar na 3 vangballen ben je weer in het veld.

En de Volleytoppers kunnen erg goed vangen! Eerste partij was tegen het eerste team van VHZ. Eerste set wel even wennen, nipt gewonnen. Tweede set dik gewonnen, het team zat helemaal in de flow. Zeker Jens wist met slimme geplaatste ballen de bal bij de tegenstander op de grond te krijgen.

Daarna even verrassend een ouder en langer team uit Amstelveen. Die wisten dat je ook met het spelen van de bal en dan afvangen alle spelers langs de kant steeds terug kon krijgen. Pittig. Maar Atalante bleef goed vangen en ook gingen ze steeds moeilijker spelen, zodat ze de bal niet konden spelen. Ook deze partij heel mooi gewonnen! In de laatste partij tegen de minste tegenstander was de concentratie wat minder en werd de eerste set verloren. Maar in de wissel waren ze er allemaal over eens dat ze de laatste set wilden winnen en dat deden ze ook. En dit keer benutte Jelwa ook de “pass met vangbal” waardoor alle spelers langs de kant weer terug in het veld mochten. Een mooie eerste plek!

Een paar velden verder was ook Girlpower hun programma aan het afwerken. Zij hadden dit keer Shiwa erbij. Eerste wedstrijd tegen VVO uit Ouderkerk. De meiden speelden geconcentreerd en wisten ook veel punten te scoren met hun serve. Maar ook verdedigend werd er goed gespeeld. Even wennen aan de smashes, maar ze lieten zich niet deren. Deze partij wisten ze met winst af te sluiten. Daarna tegen VCH. Net als vorige keer een beetje een rommelige wedstrijd door de nieuwe opstelling van de opponent die vaak nog hun plek zochten en Atalante er toch wat door afgeleid was. Maar de meiden weerden zich kranig. Soms even een moeilijke serve waardoor ze die meerdere punten moesten afstaan, maar daarna kwamen ze weer terug. Helaas beide sets net niet voldoende voor een setwinst.

Laatste wedstrijd was tegen VHZ. Dit was denk wel de sterkste opponent. Maar ook hier bood Girlpower goed partij. Jammer was ook hier een paar keer een service reeks van de opponent waardoor ze net te kort kwamen, maar spel was goed van de meiden. Ze zijn uiteindelijk derde geworden, Volgende minidag is 11 november in Heemstede.