D2 eindigt op nr 2 één punt onder UvO.
19 april 2007

Woensdag 18-04 hebben de dames van twee hun laatste wedstrijd van het seizoen gespeeld. Op de maandag tevoren zat het kampioenschap er nog in. Jaja...  UvO had 69 punten, wij 68.
UvO speelde dinsdag en als ze maar één setje lieten liggen waren er al kansen om gelijk te komen. Met die wetenschap werd er natúúrlijk keihard getraind. Vooral de service werd uitvoerig behandeld. Erg nuttig bleek de dag er na. Woensdagochtend gingen verschillende meiden op zoek naar aanwijzingen over de UvO uitslag. Mmmm. Op hun gastenboek stonden felicitatieverhalen over de vette 4-0 winst. Ok dan. Gelijk duidelijk dus, geen kansen meer. Maar wel de mogelijkheid om zonder druk een lekkere pot te ballen.

Met 5 van de 7 meiden scheurden we in de nieuwe lease bolide van Inge naar de FBK hal in Hoofddorp. Inge had de wagen nog maar net (om naar haar nieuwe baas in Breda te pendelen), en wilde de wagen nog een beetje uitproberen. Acceleratie bij het stoplicht een 9, wegligging bij snelle scherpe bochten een acht (volgens Natalie een 5, maar die zat dan ook achterin aan de verkeerde buitenkant). Zicht naar achteren een 6je. Kofferbakinhoud een 8. Algemene indruk goed, het merk ben ik even vergeten, de kleur is grijs.. :)

Trainer Erik kwam op verzoek een keer coachen. Sympathiek. Met al dat scouten voor H2 was het al zijn zoveelste volleybalavond, maar de donderdagtraining had hij voor ons afgezegd (zoiets).

Het duurde even voordat we met spelen begonnen. Het was gezellig keuvelen met de meiden van VCH. De ranglijst werd een beetje doorgenomen en ze vonden het sneu dat onze kampioenskansen weg waren.

De eerste set begon lekker met een goede servicebeurt. Gelijk zo’n 7/8 punten los. Maar dat werd vrij snel weer bijgepraat. Er zat in het begin nog niet genoeg pit en snelheid in het Vinkeveense team en het bleef lange tijd gelijk op gaan. Het was echt weer een VLAGEN wedstrijd. Sommige stukken erg sterk en flitsend met sterke servicebeurten en daarna weer veel persoonlijke foutjes op rij. Uiteindelijk wonnen we met 25-27. Krapjes, maar wel een lekkere start.

In de tweede set kwamen we wel beter op tempo maar hadden we net iets meer van die mindere vlagen. Zelfs een paar keer dat de bal pardoes tussen 2 spelers inviel. Extreem, dat gebeurt echt bijna nooit. Halverwege stond een 14-9 op het telraam, een achterstand die we met goede fanatieke inzet weer bijliepen. Inspirator Jet kwam voor Annemarieke in het veld op de hoofdaanval plek. Op karakter sleepten we ons naar de 25 maar toen waren we er nog niet. Er waren wel een stuk of 5 setpoints geweest meldde Erik achteraf (voor wie eigenlijk vraag ik me nu af?). De bordjes gingen over en weer om, de vechtlust was uitstekend en we pakten de set met 28-30. Alweer niet veel marge, maar wel impressive toch?

In de derde set was de power aan de andere kant een stuk getemperd. We kregen goede grip op het spelletje en konden lekker ballen. Nog altijd wel flink de pit erin houden hoor, zo’n derde set is vaak verraderlijk. Het ging goed, 19-25.

In de laatste set werd een alternatieve VCH opstelling neergezet. Ze hielden het binnenhalen van punten kennelijk voor gezien. Niet dat het topmakkelijk ging, goed blijven opletten natuurlijk, maar vrij vrijuit werd het uitgebald, 16-25. Een 0-4 winst als afsluiter dus, nou best plesant hoor!

Ook nadien was het leuk nakeuvelen met allerlei medevolleyers. Zo waren daar 2 meiden van SVU, die VCH kwamen spotten (en ons) ivm 2 wedstrijden die zij nog moesten spelen. Allemaal met oog op P/D wedstrijden. (Dat spotten is wel erg trendy these days zeg). Gezellige meiden, wij zeggen: succes! Het is een opvallend gezellige poule dit seizoen, maar volgend seizoen liever weer naar het Amersfoortse, das net iets ruiger.

Dan nog wat personalia en bedankjes. Invallers Marjan, Martine, Tineke, Laura, Lotte, Wilma, Kellie en Tanja bedankt. Coaches Bouke, Jet en Erik bedankt. Trainer Erik bedankt! Sparring partners D3, Petra, supporters, aanhangers en sympathisanten allemaal bedankt!!
Annemarieke stopt een (half?) seizoen vanwege gezinsuitbreiding. Twee nieuwkomers voor volgend seizoen gaan we uiteraard met open armen ontvangen!!

Staan we er niet enig op zo:

U.v.O D1
Atalante D2