Minidag 24-9-22

D4 weer lekker bezig!
16 februari 2020

Na Oradi (nr 2) kwam vrijdagavond 31 januari VVO (nr 3) uit Ouderkerk op bezoek.

Het is in 2020 wat rustiger op de dames 4 app. Nance heeft weer een nieuwe datumprikker rond gestuurd om even opnieuw af te stemmen wie er wanneer is in de tweede helft. Het schema is duidelijk, op deze datum dames 8 spelers op de been. Wel met de 3 “her”intreders herstellend van blessures, waardoor Anouk op achtergrond paraat bleef, voor als, maar dat was helemaal niet nodig.

De eerste twee sets tegen VVO was de strijd nog wel aardig gelijk opgaand. Lekker spelend Atalante, wel altijd weer even wennen aan het team dat eigenlijk nog geen wedstrijd hetzelfde is geweest, maar ook VVO lekker mee ballend. In het achterveld was het bij Atalante soms rommelig, waar VVO toch wel wat tactische punten wist te behalen. Maar als het nodig is staat dames 4 met coach Hetty aan de zijde zeker zijn “mannetje”. En vooral ook door de solide serve wonnen ze toch nog redelijk overtuigend de eerste twee sets met 25-12 en 25-17. De sets erna was de vlam gedoofd bij het team uit Ouderkerk. De Vinkeveense equipe had een solide en slimme serve en kreeg weinig terug. Ze wisten de opponent onder de 10 punten te houden in beide sets. Was niet boring.. maar wel pouring bij Annemarie.

De dinsdag erop de verschoven “return” tegen Oradi. Op de trainingstijd van dames 1 die uit moest spelen in Amsterdam. Twee weken geleden ook een leuke pot tegen hen gehad, dus meeste hadden er wel zin in! Grappig dat beide teams even naar elkaar keken en een aantal andere spelers zagen. Misschien hebben zij ook wel een groot team of invallers?
De eerste set er meteen vol tegen aan. Oradi is een stug team en gaf zich zeker niet zomaar gewonnen. Lange tijd gelijk op, totdat Atalante met name weer met de serve een eindsprint nam en met 25-12 won. Tweede set team omgezet en was het weer even zoeken. Toch zoals altijd herpakken de dames zich wel weer en wisten de achterstand om te zetten in een setwinst. De opponent was ruim jonger (jonger ook dan de vorige keer) en ziet dat Atalante wat snelheid mist, maar de senioriteit van dames 4 geeft ook meer rust en inzicht waardoor de sets toch wel overtuigend werden gewonnen. Met deze 4-0 winst is het gat met deze numero duo toch wel wat groter geworden en komt het kampioenschap voor dit gezellige, creatief, samengeraapt, niet trainend team dichterbij!

Dan afgelopen vrijdag dames 3. Blijft altijd een lastige opponent. Het was ook pittig met onder andere het blok van Brenda, de strakke services van Fiet en Georgette en harde aanval van Anja. Eerste set was het ook dames 3 die puik uit de startblokken kwam met een strakke serve in het achterveld waar het team moeite mee had. Met een time out van Hetty werd weer even orde op zaken gezet. Langzamerhand pakte dames 4 het initiatief naar zich toe met lekkere aanvallen van Wendy en Patricia. Monique vond eerst nog Brenda, maar daarna lekkere ballen langs het blok. Joke ook altijd solide met de aanval naar de hoeken. Hierdoor werd het uiteindelijk 25-20 voor het vierde team. Daarna Nancy en Annike er in die ook nog wat meer stabiliteit brachten en met iets ruimere cijfers werd set twee binnen gehaald. De derde set werd vooral bepaald door foutjes bij dames 3 waardoor Atalante 4 deze set met riante cijfers op zijn naam kon zetten.

Dan de vierde set. Deze leek dezelfde kant op te gaan totdat dames 4 wat rommeliger ging spelen. Dat pakte dames 3 met beide handen aan en het werd nog een hele spannende eindstrijd. Lange rally’s, ballen gingen over en weer. Hier en daar nog net een hand eronder of net nog doorgetikt, duikballen; alles werd uit de kast gehaald (aan beide kanten) om de set maar te winnen. Het had beide kanten op kunnen gaan, maar was toch Atalante 4 die de langste adem had en met 25-23 de set naar zich toe trok.
Er waren maar twee vroege wedstrijden dus was wat stil in de zaal, maar daarna wel weer even gezellig geproost op de overwinning.

De D4 app was zoals gezegd vrij rustig en eigenlijk zaten we allemaal te wachten op het bericht van Bea en Wendy dat zij oma en tante waren geworden (dochter/zus Natasja was al over de uitgerekende datum). Maar de rust was snel over toen het vinkeveense historische sticker virus de D4 app had bereikt. Menig stickers zijn gedeeld en boeken volgeplakt. En volgde ook nog een link naar een schilderscursus (met onze D4 foto op hun site!) op atelier de Kromme Mijdrecht met diverse reacties.

En dan zondag toch eindelijk het nieuws : Yeahhh.. Maze is geboren! Oma Bea en tante Wendy gefeliciteerd met deze mooie meid!!