Scholentoernooi 2014

Jonas in de Walvis overwonnen
29 februari 2020

Op 28 februari 2020, de dag van de tweede Corona melding en verjaardag van Joke moest het vierde dames team spelen in Beverwijk tegen Jonas.

Het was vroeg, dus snel werk afmaken eten koken om zsm te kunnen vertrekken. Op moment dat ik nog achter het fornuis sta begint de D4 app zich al op te warmen, snel een blik erop en zie allerlei lekkere gerechten, pannenkoeken, rijst, pasta, hutspot... en ik bijna mijn witlofschotel.

De niet Vinkeveense Ronde Veners vertrekken vanaf Hofland, nabij Uithoorn worden we gebeld door team Vinkeveen of wij de ballen bij Pim willen halen. De Boei was dicht en ondanks een gearrangeerde Boei-afspraak door Nance bleef de hal dicht. Team niet-Vinkeveen: Omdraaien of niet..? Na overleg in de auto werd het een 'niet', we trainen al niet, inspelen kan er ook nog wel af en wie weet heeft de opponent een bal over. Doorrijden dus door het slechte weer. Na een toeristische route door Aalsmeer aangekomen in de sporthal de Walvis . Nu gaat de naam ‘Jonas’ ook wat meer inhoud krijgen. Ze zijn, zo vertelde een van de dames daar, een samengevoegde vereniging van Heemstede en Beverwijk en deze sporthal werd de thuishal - vandaar de nieuwe naam ‘Jonas’ verzonnen.

Rap omkleden. Nou ja omkleden, Wendy haar sportbeha vergeten en Annike haar gympen! Gelukkig is overal een mouw aan te passen. Coach Hetty haar gympen afgestaan, pasten zo goed als en idee was om Wendy aanvoerster te maken (mannelijke scheids).

Korte warming up en mochten gelukkig 2 ballen lenen van Jonas, dus net niet in een kring overspelen, twee was prima. Snel inslaan en gaan met de banaan. De banaan werd als een speer in de eerste set. Er werd lekker gepasst waardoor Annemarie het midden met Annike en Monique mooi kon bedienen en ook de buitens, Nancy, Carin en Marlieke. Het zat ook goed met de reactie snelheid op de vele prikballen, zoals een carambole tussen Annemarie, Monique, Carin en eigenlijk ook nog Nancy maar dat zag de scheids niet.. zo snel ging het! Ook een 3 meter van Nancy die door de lange tegenstanders geblokt werd en met een soort “snoekduik” door Nancy zelf gered werd. De jolijt binnen team werd er niet minder om. 7-25

Daarna Wendy en Inge erin voor de gezusters Van Tellingen. Heel even leek het dezelfde kant op te gaan totdat men er wellicht te makkelijk over dacht; het ook wel gezellig was.. Met veel eenhandig spel kwam Jonas terug en foutjes bij Atalante. Coach Hetty moest in actie komen en ook familie Van Tellingen roerden zich aan de kant: wisselen!! De time out van Hetty leverde door een foute serve meteen een punt op en daarna maakte het team het af. 21-25

Daarna Annike en Marlieke eruit en de fanatieke Van Tellingen familie erin. Alleen het fanatisme onaarde in een slappe lach, gelukkig op tijd weer in het gareel. Wel bleef de gezelligheid in het team en een super super lange rally die beslecht werd ten gunste van de opponent oogste ook bij Atalante waardering. Deze set ook niet helemaal vlekkeloos, maar met een onderhandse smash van Monique en een super geplaatste smashbal van Wendy weer netjes binnengehaald zonder hulp van Hetty. 17-25

Laatste set Nancy eruit, Annike die juist haar voeten liet “uitbuiken” er toch weer in, zodat Inge haar knieën konden uitrusten. In deze laatste set had - zo leek het - Jonas de handdoek in de ring gegooid. Atalante serveerde er lustig op los en Jonas liet het gebeuren. Net als in de eerste set een 7-25.

Op het end nog even gezellig nagejonast in een knusse Walvis kantine onder het genot van een hapje en een drankje. Op Joke haar verjaardag..