Minidag 24-9-22

Wel en wee van dames 4
29 maart 2020

Het is al een tijd stil rondom Dames 4. Het laatste verslag was van de wedstrijd van de 28e februari, de dag van de tweede Corona melding en verjaardag van Joke. Daarna nog één wedstrijd gespeeld op 2 maart tegen de hekkensluiter Spaarnestad. Dat was een weinig enerverende wedstrijd en werd ook nog versterkt doordat we uiteindelijk als enige in een stille oude Beyneshal speelden. Het zal waarschijnlijk een van laatste wedstrijden daar zijn geweest, want de hal, gebouwd in ’75 wordt afgebroken na dit seizoen. Ondanks dat het al laat was, toch nog even een keer gedoucht in de welbekende gedateerde douches.

Dan hebben we gelukkig nog altijd de D4 app. We zagen nog een laatste stuiptrekkingen op de app voor laatste stickers van het Vinkeveenboek.. maar dat is nu klaar op de app. Verder was het wel duidelijk dat het corona virus heel veel impact heeft op de samenleving. Hetty is gelukkig nog net op vakantie geweest begin maart naar Fuerteventura. (met heel mooi weer in tegenstelling tot onze storm en regen)
Dan op 12 maart de melding dat de wedstrijden tot 31 maart niet doorgaan en ook advies om niet te trainen. (dat laatste deden wij al niet..)
Op 14 maart zouden we met een groot deel van het team naar de Vink gaan voor het 70-80 jaren party, maar ook dat gaat niet door.
18 maart komt de melding van definitief stoppen van de competitie. Dat betekent dus geen kampioenschap...

Daarna nog de vragen; wat gaat er gebeuren volgend jaar. Dit was een “invalteam”, gaan we volgende jaar door? En gaat het team dan een poule omhoog (eigenlijk te sterk, ook niet leuk voor de tegenstanders)?

Irma was al namens TC aan het polsen. Iedereen heeft een erg gezellige periode achter de rug. Geen verplichting tot trainen en doordat het een groot team is, kan je makkelijker een keer overslaan. Want de meeste hebben ook andere activiteiten en verplichtingen. In deze context wil een ieder wel door, maar helaas ook wat afmeldingen omdat blessures toch wel wat blijven sluimeren. Dan is het team wat kleiner, maar daar is mogeiljk ook een antwoord op met animo bij andere oud spelers!

In de corona tijd proberen we er ook wat van te maken op de app, want een groot deel is nu thuis werkzaam. De volleybal hoog-houd-zit-lig-sta challenge; hoofdbrekers voor het raden van films, boeken en tekenfilms. Maar we willen nu ook fit blijven en er komen ook work-outs langs.

Dan wordt het 27 maart... de datum dat voor D4 het kampioenschap niet te missen was.. Om dat toch niet helemaal voor te laten gaan hebben we op de app op een ingetogen manier het kampioenschap gevierd. Juichen en een beker komt langs. Ca3 gooit nog even een aantal spelers via de telefoon op een soort facetime. Dat is even slikken, want we zijn homebased geworden door het virus en om in beeld te komen is in je “house kloffie” niet altijd even florisant .. maar even gezellig bijgepraat en geproost op het fictieve kampioenschap!

En tijdens het schrijven van het stuk komt alweer een nieuwe breinbreker binnen over het raden van bands. Zo proberen we naast het thuiswerken ook onze gedachten even te verzetten in deze tijd. Het is een onrealistische tijd, met online calls met collega’s waarbij je kinderen op de achtergrond hoort, die hebben het ook niet makkelijk. Via het werk heb ik een link met IC afdelingen die bijna zonder materialen komen te zitten en waar wij ze mee proberen te helpen. Het zijn bizarre tijden. We hopen dat Nederland en zeker ook de oudere – zoals o.a. moeders met haar 80 jaar - er allemaal goed door heen komen! Maar denk ook aan ondernemers die nu in een leegte terecht komen. Dus bestel misschien eens wat extra bij dit soort ondernemers online.

Allemaal heel veel sterkte in de komende periode en wij als D4 kijken uit naar een volgend volleybal seizoen!