Scholentoernooi 2014

Vinkeveense plassen 2

We zijn weer begonnen!
20 september 2020

Stukjes zijn niet meer van dames 4, we zijn nu dames 3. En komen nu uit in de 2e klasse. Super nieuws is dat we ons team hebben aan kunnen vullen met oudgedienden; Silvia en Natalie (zonder ‘h’, vroeger ooit geregistreerd met ‘h’ dus dat gaf weer wat challenges bij het aanmelden bij de bond) en gekocht van dames 2, Zoë, omdat zij vanwege haar studie ook niet kan trainen.

De groeps-app begint langzaam aan weer wat actiever te worden. Het gaat over shirts, broekjes en posities. Maar zien ook dat Hettie en Ton in hun nieuwe huisje zitten en attente Ca3 een bloemetje regelt. En er komen wat actieve foto’s langs van de familie Verlaan/Van Kouwen, die conditie opdoen (in andere sporten) .

Wel spannend hoe dat zal lopen zonder trainen in de 2e klasse. En dan ook nog eens 6 maanden geen volleybal door corona en vakantie. Om het gevoel terug te krijgen en aan de nieuwe speelsters te kunnen - coronaproof - snuffelen heeft onze aanvoerster Nens een oefenpot tegen – poulegenoot- dames 2 geregeld.
Dat was een lekkere pot. Er is nu meer tegenstand en het spel gaat ook sneller. Maakt ons ook alerter en actiever in de wedstrijd dan vorig jaar. Met ons service wapen en denk met meer constanter spel werd het trainingspotje 2-1 voor D3. Dat is alvast een mooie start.

Dan 18 september de eerste echte wedstrijd tegen VCH. Even wennen toch de corona regels. Geen handje klap voor de wedstrijd met de tegenstander. Niet juichen/yellen/schreeuwen. Wel leuk was dat de sympathieke Sandy vd Voort daar mee deed. Ook een oudgediende van Atalante en met meerdere van D3 heeft zij nog gespeeld. Zou, zo blijkt ook uit de teamfoto, zo in ons team passen! Maar die avond (nog) als tegenstander.

De dames maakten meteen een goede indruk. Joke lekker aan de setup. Passes waren niet allemaal loepzuiver, dus moest meer stappen maken maar stond haar mannetje. Silvia op de diagonaal. Heeft heel veel jaar niet gevolleybald, maar duidelijk geoefend thuis, die zat er lekker in! Annike en Monique op het midden. Beide stonden aanvallend alswel verdedigd goed te ballen. Natalie op de buiten en die kan ze nog steeds lekker meppen. En andere buiten was alleskunner Nancy. Kortom een robuust team, wat de eerste set eigenlijk eenvoudig met 25-11 wist te winnen.

De volgende set Zoë en Inge erin. Het begin was even wennen en gingen de teams gelijk op. Maar naarmate de set vorderde ging het team weer draaien, mede ook door de sterke serve wist Atalante ook deze set met toch duidelijke cijfers 25-18 te winnen. In de derde set ging het zo door. Linkspoot Zoë zat lekker de ballen te raken in de aanval en Inge lag zelfs met de buik op de grond, alleen vloog toen de bal wel erg direct naar setupper Silvia. Silvia verdeelde de ballen naar alle spelers in het veld ,ongeacht hun positie, soms wat onverwacht. Het werd 25-13. Bij de setwissel bleek dat Monique alleen, ook zonder zus Ca3 in een 'Van Tellingen' slappe lach terecht kan komen. Dit kwam mede voort uit haar actie bij het net waarbij ze alles en iedereen wegmaaide voor het net (met doel de bal te raken en deze nog scoorde ook!).

Na de slappe lach de laatste set. Deze leek even dezelfde kant op te gaan, maar halverwege kenterde het spel. Wat slordige foutjes, wat VCH gretig aangreep. Na een spannende eindstrijd werd de set nipt verloren met 23-25. Zo sociaal zijn we ook weer.

Al met al een leuke pot weer en een 3-1 overwinning is mooi in de pocket! Daar moet op gedronken worden en mede vierden we Nancy haar verjaardag. Helaas geen enthousiaste liederen, dat kan niet in coronatijd. Maar de taart was net zo lekker als voor Corona.

We hebben geen pot meer (beter ivm Corona), maar betalen een rondje en sturen een tikkie in de app. Blijkt wel dat daar nog wat meer finetuning nodig is. Sommige betalen dubbel en sommige betalen de tikkie voor een rondje terwijl ze al lang weg zijn (dit waren vooral Schokmannen..!?).
Met Natalie op het end nog even bij de schoonouders en ouders van nieuweling Zoë gestaan. Haar ouders komen helemaal uit het Oosten (regio Deventer) om hun dochter te zien spelen (goed dat we gewonnen hebben..). Gezellige mensen. Gesproken over de verschillen van oost en west, maar zouden hier zo passen. 11 december komen ze weer.

De volgende wedstrijd is 25 september in Ijmuiden. Weer nieuwe corona uitdagingen, dicht bij elkaar in de auto. En moeten ons nog even inlezen op de corona regels die de sportvereniging hanteert. Hoop dat we dit seizoen wel al onze wedstrijden mogen spelen en kunnen genieten van het spel en het leuke team!