Minidag 24-9-22

Eindelijk weer een wedstrijd voor Dames 3.
20 oktober 2021

Wel al om half 8, maar gelukkig herfstvakantie dus niet te druk op de weg. We waren met 7,5 speler (Mo was net gekraakt.. was dus maar voor de helft) dus ging lukken!
Maar daags voor vertrek kreeg het team te maken met (potentiele) “Covid kinderen”. Het is duidelijk dat Covid in De Ronde Venen in opkomst is en vooral ook op school.. Het begint weer een spannend tijd te worden. Wellicht kom zo Rutte weer in beeld met zijn persconferenties. (dit keer mag ik geen foto van hem toevoegen ivm portret rechten en een fixe prent, maar jullie kennen m wel).

Dit betekende wel dat er twee ‘ouders’ niet mee konden en waren we uiteindelijk maar met 5,5 speler. Dan is vakantie gangert Nens op de achtergrond actief en regelt Lieke! Super!

Wel is het duidelijk dat onze teamlead Nens op vakantie is. Staan we bij de Boei.. ballen.. wie heeft die? Niemand. Gelukkig dinsdagavond = volleybal avond. Even snel naar binnen en is gefixed. In de auto komt het gesprek na allerlei ditjes, vakanties en datjes uiteindelijk ook op de spelerskaarten. Wie heeft die? Nens heeft ze aan Irma gegeven, maar die kon op laatste moment niet mee. Joke woont 2 huizen verderop, dus die zal ze wel hebben.. Maar uiteindelijk staan we daar.. zonder spelerskaarten!

Gelukkig is het een toffe scheids op leeftijd. Hij herkende meerdere van ons, dat is wel een voordeel van onze senioriteit. Daarnaast hebben we in het vroeg afgelaste seizoen nog net twee keer bij Smashing Velsen gespeeld (zie eerder verslagen van Dames 3 in corona tijd).
Slotsom: We mogen spelen!

De start was stroef. Duidelijk was dat de dames bij aanvang het ritme nog even misten na zo’n tijd niet spelen. Maar naarmate de wedstrijd vorderde hoorde je het liedje Kedeng Kedeng op de achtergrond,. De trein kwam op stoom, het spel ging lopen en het was zeker ook de serve die veel punten scoorde. Daarnaast gaf ook de jonge nog wat minder ervaren opponent uit Velsen veel punten weg. Deze set werd een ruime overwinning voor dames 3.

De volgende set begon weer niet overtuigend en keek men tegen een 6-0 achterstand aan. Maar nadat iedereen wel een fout had gemaakt pepte het team zich weer op en kwamen zij weer in het spel. Met o.a. een paar smashes van invalster Lieke en diagonaal Joke met daarbij een sterke service serie van Annike werd ook deze set overtuigend gewonnen.

In de laatste twee sets was eigenlijk een eender beeld. Highlights een lekkere drie-meter-bal van Inge en een in-de-drie-meter-bal van Monique. Beter verdedigend werk waardoor ook Annike, Lieke en Natalie lekker bediend werden door setupper Annemarie menig punt scoorden.

Een 4-0 winst! Waren wel wat time outs nodig van Hetty, maar de punten zijn binnen! En het team staat met minder wedstrijden op een puike tweede plaats!

Dan nog even een teamfoto genomen door toeschouwer Eva, presteert Natalie het om naar een andere fotograaf te kijken... die helemaal niet in de zaal is? Soms is het moeilijk je teamgenoten te volgen maar... een supergezellig team hebben we zeker!! De schrijver zit hier weer achter de PC glimlachend terugdenkend aan deze avond! Maar nu eerst op naar Lyon!!

Bron: Inge Bakker