Minidag 24-9-22

D3: We mogen weer!
31 januari 2022

Het ging dames 3 in de eerste helft van de competitie voor de wind en dat resulteerde in een mooie 2e plek na 8 wedstrijden. Op 26 november speelden we nog een leuke partij tegen dames 4, maar toen waren de geluiden rondom het dominante Omikron al zeer aanwezig.
Het aantal besmettingen bleef maar stijgen en ook de IC’s kregen het zwaarder. Het was onvermijdelijk, in de persconferentie kondigde Rutte nieuwe maatregelen aan: 28 november t/m 19 december geen avondsporten meer. Omikron bleef stijgen: Nederland ging van 19 december t/m 14 januari in lockdown. Vanaf 15 januari mocht er weer gesport worden ondanks de nog hoge aantallen besmettingen, en Dames 3 traint niet, maar kon wel even het volleybalgevoel opdoen bij een gezellig 2 tegen 2 vrijdagtoernooitje. Toen kwam 26 januari het verlossende nieuws: ook de wedstrijden waren weer toegestaan. Wat ontzettend fijn dat de competitie weer is begonnen!

Op vrijdag 28 januari was de eerste wedstrijd. We waren wel benieuwd hoe het zou gaan na weken geen volleybal, want juist door de regelmatige vrijdagavondwedstrijden waren we in een fijne flow gekomen. En dan was daar de domper voor Nancy, zij liep daags voor de wedstrijd tegen het Omnikron virus aan. Gelukkig was de rest van het team wel van de partij. En speelden we thuis, dus ballen en kaarten gezekerd ondanks afwezigheid van Nancy. Dames 2 was de opponent, een leuke mengeling van hele jonge en iets minder jonge spelers, tegen elkaar een mooi geel-groen onderonsje.

Na een gezellige muzikale warming up was de start duidelijk voor dames 3, nog altijd in het bezit van een puike service: dames 2 had er moeite mee. Leuke rally’s gingen over en weer. De pass bleef soms wel een beetje hangen, maar Annemarie kon toch voldoende mooie ballen bij de aanvalsters brengen wat ervoor zorgde dat Joke, Annike, Silvia, Ca3 en Inge allemaal punten konden scoren. Het werd een ruime 25-11 winst.

In de tweede set kwamen Monique en Natalie in het veld. De seniorentrein ging in dezelfde cadans voort. Naarmate de set vorderde kwam er een kleine kentering in het spel. Dames 2 raakte steeds beter in het spel met serve en aanval. Bij team 3 liet de pass het soms wat afweten waardoor er ook minder gescoord werd in de aanval. Dames 2 kwam terug. Publiek op de tribune was ook weer toegestaan en dat liet luidkeels van zich horen, met name ene heer Bakker met een kleindochter in D2 en een dochter in D3 zette een flinke keel op: “ze worden al moe!!” Maar met time-outs van Hettie en door wat schuiven in de passopstelling werden de aanvalsballen beter gepareerd en wist dames 3 de stijgende koers van dames 2 te keren en de set toch nog te winnen met 25-18.

Opponent dames 2 rook kansen en in het derde bedrijf was de pass bij de dames van het derde team wederom een haperend onderdeel waar meerdere punten mee verloren gingen. De schwung raakte er een beetje uit en Dames 3 kwam lastig tot scoren. Twee time-outs van Hettie volgden om de positieve spirit terug te krijgen. Een fanatieke strijd volgde, met soms een handje hier en een arm daar onder de bal, maar het mocht niet baten, de derde set ging naar het tweede team met 18-25. En dit tot groot genoegen van zeker eentje in het publiek.

In de laatste set lukte het de dames gelukkig om de knop weer om te zetten mede door zowel vocaal als fluitend voor een positieve ‘vibe’ in het veld te zorgen. De geroutineerde machine raakte weer aan en met een sterke service en aanval kwam D3 terug op ritme en pakte de laatste set ruim met 25-12 en de wedstrijd met 3-1 winst.

Het was heel prettig dat de wedstrijd vervroegd was, waardoor nog een uurtje over was om in de horeca gezellig op de overwinning te toasten en dat we weer mogen ballen! En vast verder te kijken naar festiviteiten in maart.. Met deze overwinning neemt Atalante 3 de koppositie over van VCH, wel met 1 wedstrijd meer gespeeld. Volgend week volgt nog een thuiswedstrijd voor het derde team tegen (de theoretische) hekkensluiter Velsen.

Bron: Inge (& Mie)