Minidag 24-9-22

Mooie jaarafsluiting voor het derde damesteam
18 december 2022

De decembermaand heeft de nodige punten voor het derde damesteam opgeleverd waarmee zij zich steeds verder richting de toppositie manoeuvreren in de tweede klasse.

Als eerste op 2 december, toen stond de topper tegen Spaarnestad D10 op het programma, op dat moment op positie 2. Het team moest het doen zonder inspirator Nancy, die zich had opgegeven voor de pubquiz in de Vink. Maar met vooraf een sinterklaasgedicht van de afvallige Sint voorgelezen door coach Hettie was de spirit er helemaal in en werd er extra goed warm gespeeld; Atalante was echt helemaal klaar voor een kraker en voorbereid op de koude hal. Het team was echt lekker op dreef, met serve, maar ook veel ballen gered en lekker aan het aanvallen. Het was verrassend dat Atalante tegen deze topper zo eenvoudig afstand kon nemen. Om met Louis te spreken: waren wij nou zo goed of waren zij zo slecht. We houden het in het midden, maar het werd een overtuigende 25-12. Ook set twee klopte het hartje blij met een eender waaiende wimpel met 25-17.
Maar dan volgde zoals vaker in set 3 een omslag. Het liep minder lekker en het was per slot van rekening ook Sinterklaas: de dames deelden kadootjes uit aan Spaarne, die dit gretig uitpakte. Het werd nog heel spannend, in set 3 werd echt net de finish niet als eerste gehaald, wel heel spannend, het werd 24-26. Deze 'roe' dreunde ook door in set 4. Dus volgde er een vijfde set. Met een paar pepernoten was de energie weer terug en wisten de dames tijdig het tij weer te keren en de wedstrijd alsnog binnen te halen met 15-9. De avond werd nog mooi afgesloten met strooigoed in een of ander hoek en goed te horen dat de Sint ook nog eens 1e geworden was in de pubquiz! (voor minder hadden we haar ook niet laten gaan).

Dan een week later op 9 december kwam hekkesluiter Compaen op bezoek. Dit was een lekkere partij, wat uit leek te stevenen op een ruime overwining. Wel was ook hier weer de beruchte derde set, maar dit keer hielden de dames het hoofd er goed bij. Zij wonnen deze, wel nipt, met 25-23 om daarna weer overtuigend de laatste set te winnen.

Dan op de koude en gladde 15 december de uitwedstrijd tegen AMVJ-Martinus in de Nieuwe Bankras in Amstelveen. Bij De Boei stonden de dames in dubio, vertrekken we wel/niet met deze gladde wegen. De grote wegen waren goed te doen, dus besloten te gaan. En gelukkig was Regi zo tof om, ondanks alle gladheid en kou, in korte broek de ballenkast te komen openen zodat we ballen mee konden nemen. (Thnx bikkel Reeg!!)
Deze opponent stond net onder Atalante, dus het beloofde weer een lekkere frisse pot te worden, helaas wel zonder Annike en Nancy die beiden een onwelwillend knietje hadden overgehouden aan de vorige partij.

Het werd een leuke pot tegen een leuke tegenstander. Na twee wedstrijden in een koude Boei wel erg fijn dat het een prettige temperatuur was in de Bankrashal. De groengelen zaten lekker in het spel, maar ook Amstelveen zat lekker in de partij. De namen van de speelsters stonden bij Amstelveen op de shirts. Dus Hettie kon in de time-outs duidelijk aanwijzigingen geven over de opponent. Het was vooral buitenaanvalster Renate die veel punten scoorde en waarop Atalante de opstelling aanpaste. De hele set behield Atalante een paar punten voorsprong. Het werd nog even spannend op het eind maar met 22-25 toch ijskoud set 1 binnen gehaald. Ook de volgende sets mooi gebald. Wel was duidelijk dat we de twee geblesseerde servicekanonnen misten, maar de Vinkeveensen kwamen met een nieuw cool wapen: de drie meter aanval! Daar werden ook aardig wat punten mee gescoord. En het is leuk je naam op je shirt, maar als Renate een uitglijder maakt en verkeerd doordraait, dan val je op. Na controle van de scheids kreeg Atalante de bal. En alles onder opvallend gemoedelijke en gezellige sfeer. Aan het einde van de avond stond de stand bevroren op een 4-0 winst tegen een sympathieke tegenstander. Daarna weer glibberend over het ijs terug naar Vinkeveen. Een veilige thuiskomst werd via de groepsapp bevestigd, iedereen ging na een drankje thuis gerust naar bed.

Nu staat Atalante 3e met 10 wedstrijden en 40 punten. Spaarnestad 10 heeft 2 wedstrijden meer gespeeld en staat op 2 met 43 punten. Op kop Diemen met 45 punten en 11 wedstrijden. Spannend!

De dames kijken uit naar een gezond en wel tweede helft en wenst heel Atalante een mooi, sportief en succesvol 2023! Maar eerst nog meedoen met het het aloude en gezellige "Tussen kerst en oud en nieuw toernooi".

Bron: Inge (& Mie)