Vinkeveense plassen 2

Mini’s met maar liefst zes teams op minidag in Hoofddorp
15 januari 2023

Het aantal competitiespelende leden stijgt bij Volleybal Vereniging Atalante. Om de teams niet te groot te maken is ervoor gekozen de teams te splitsen. Het geeft nu wel iets krappere teams, maar wel meer speelminuten voor de teamleden. En veel spelen is leuk en leerzaam! Afgelopen zaterdag 14 januari was Atalante met 6! teams aanwezig op de competitiedag in Hoofddorp.

De dag begon vroeg en wat rommelig. Het nieuw aangemelde Atalante team op niveau 6 met nieuwe speler Lisa beet het spits af. Door een vervroeging van de starttijd, wat Atalante even gemist had, startte de wedstrijd pas halverwege de eerste set. Na kort inkomen, hadden de meiden echt een strakke start! Met solide serve en pass wisten zij deze eerste partij heel overtuigend te winnen. Daarna een iets sterkere tegenstander uit Amstelveen op het programma. Vooral in deze partij volgden naast de onderhandse serve ook veel mooie bovenhandse services. De punten werden verdeeld; beide teams een set. De laatste partij was de concentratie ietsjes afgezwakt, maar dit gold ook voor de opponent. Atalante hield het hoofd koel en wist ook deze partij in winst wist om te zetten. Het zal een geslaagde 1e of 2e plaats zijn.

Aansluitend speelde het leuke en gezellige team Atalante Tiktok wat op niveau 4 uitkomt. Vorige toernooidag werden ze 4e waardoor ze van poule B naar C waren verschoven en het was duidelijk dat het team dit graag wilde recht zetten. Wat de vorige minidag wat achterbleef, de serve, was dit keer het sterke wapen. Ook was te zien dat er meer getraind was op de vangbal en dan met name reactie naar de bal toe. Bijna onhaalbare ballen werden soms ook nog gevangen! Er werd zelfs gesmasht en getipt. Mooi om te zien hoe het team groeit. Ze hebben een partij gewonnen met 4-0, een gelijk spel en een met 3-1 gewonnen. Dit zou genoeg kunnen zijn om weer terug te gaan naar de B-poule waar ze echt op hun plek zijn.

Tegelijk met Tiktok mochten ook de mannen van Atalante Power de wei in. Dit team promoveerde de vorige minidag weer terug naar poule A van niveau 4. Een poule waar ze echt thuishoren en eigenlijk al bijna ontstegen zijn.
De eerste wedstrijd begon wat wiebelig. Ze waren net even te voorzichtig en moesten nog een beetje inkomen. De eerste set ging met 1 punt verschil verloren; de tweede set echter werd orde op zaken gesteld en de winst veilig gesteld.
De tweede wedstrijd ging het team heel goed. Ondanks de blessure van Kobus, die lelijk ten val was gekomen, werd er mooi spel getoond. De jongens hielpen elkaar waar nodig en er waren zeer mooie passes en services. Her en der wat kleine foutjes zorgden ervoor dat deze wedstrijd ook in een gelijkspel eindigde.
De laatste wedstrijd werd helaas verloren, maar desalniettemin was het een zeer geslaagd toernooi voor de kanjers van Power!

Dan de Atalante Vinketoppers. Het bestaande team op niveau 6. In verband met de krappere teams voor de zekerheid Rikki van team Tiktok meegevraagd en die heeft heel goed haar mannetje gestaan op dit niveau!
Het team Vinketoppers is in november begonnen op niveau 6 en door twee 1e plaatsen al twee poules gestegen. In de hogere poules krijgen ze steeds meer tegenstand, waarbij er soms heuse rally’s te zien zijn. Ook hier zijn ze de bovenhandse serve verder aan het uitbreiden. Daarnaast heeft het team een solide pass en er werd soms ook nog gedoken naar de bal. Super mooi om te zien. Ze hebben het ook dit keer weer goed gedaan, veel mooie punten bijeen gesprokkeld waardoor ze bovenin meedoen. Wellicht voldoende om een stap te maken naar een hogere poule. Alweer een mooie prestatie voor de Vinketoppers.

Ook onze jongste mini’s kwamen in de middag in actie. Deze groep groeit enorm; vorig jaar gestart met drie competitiespelende mini’s en nu zijn er 9! Tijd dus om nog een extra team in te schrijven.
Helaas trok een team zich terug, waardoor beide teams op niveau 3 in actie kwamen. Dit was een klein beetje verwarrend, omdat er door het nieuwste team op niveau 2 gerekend was. Flexibel als zij en de coaches waren deden ze hun best om dit zo snel mogelijk weer onder de knie te krijgen.
De eerste wedstrijd werd gespeeld tegen een team op niveau 3. Atalante mocht op niveau 2 spelen, maar dat was niet altijd even duidelijk bij de tegenstander. Veel verwarring bij de kinderen wat nu wel en vooral niet mocht, maar ze hielden het hoofd koel en wisten een gelijkspel te behalen.
De tweede wedstrijd speelden ze op niveau 2 tegen het kleinste team van de competitie. Niveau 2 is appeltje eitje voor onze toppers en dus ging de wedstrijd gewonnen.
Ondertussen speelde de Atalante Ministars voor de tweede keer op niveau 3. De eerste wedstrijd ging mede door een zeer goede service en mooie passjes gewonnen.
De tweede wedstrijd was de tegenstander zo’n 2 kopper groter. Het team was weliswaar minder ervaren, maar hadden meer kracht en doordat zij niet na iedere bal doordraaiden, hadden ze meer tijd om zich te kunnen focussen op de bal. Onze ‘ukkies’ gaven zeer goed partij en waren technisch de sterkere van de twee. Helaas was dat net niet genoeg en ging de wedstrijd verloren.
Tot slot, de finale der finales: onze teams speelden de laatste wedstrijd tegen elkaar. Een lastige voor de trainster en voor de teams, want het zijn allemaal vriendjes van elkaar. De wedstrijd begon met een gezamenlijke yell. Er werd door beide teams heel goed gespeeld en ze lieten mooie ballen zien. De eerste set ging naar de Ministars. Het begin van de tweede set ging heel erg gelijk op, maar de wedstrijdervaring maakte uiteindelijk het verschil en zo ging de winst in deze wedstrijd naar de Ministars. De trainster was echter trots op beide teams; wat een groei hebben zij laten zien.
En zo kwam er een eind aan een zeer lange, maar mooie dag! De volgende minidag is op zaterdag 11 februari. Dan wordt er gespeeld in het zand van The Beach in Aalsmeer.

Bron: Inge & Nens