Minidag 24-9-22

Nachtelijke overwinning voor D3
24 februari 2023

Vrijdag 24 februari was een latertje voor dames 3, half 10 spelen in Purmerend, dorpssporthal De Karekiet. De Vinkeveensen waren op tijd vertrokken zodat vooraf nog even een drankje gedaan kon worden met de aangepaste samenstelling.

Annike en Silvia waren op wintersport, Joke keek in het theater naar Koefnoen, Nancy nog geblesseerd, en Inge net uit quarantaine. Marjan en Malou waren zo tof om mee te doen. In de zaal was alles nog druk, het zou nog wel even duren, om half 9 zaten we gezellig in de ‘’dorpskantine” aan een drankje. Om de tijd te doden 30 seconds gedaan, waarbij je toch wel zag dat sommigen hier erg bedreven in zijn en sommigen wat minder... Kwart over 9 weer even polshoogte genomen. Nog minimaal 2 sets te spelen, dat zou een nóg-latertje worden!? Wel balen en even in dubio: naar huis of niet? We zijn toch gebleven en even over half 11 begon de wedstrijd.

Twee weken geen wedstrijd, niet trainen en het lange wachten vooraf waren geen goede ingrediënten voor de start. Er waren mooie acties zoals lekkere smashes van Carin, mooie passes van Monique en Marjan, reddingen van Mirjam en Natalie, maar daarnaast iets te veel onnodige foutjes. VC De Where DS 6 (7e) volgde op de voet. Met name op het eind van de eerste set waren er nog meer slordigheidjes en leek de eerste set naar de thuisploeg te gaan. Maar op het laatste nippertje haalde Mirjam met een lekkere smash de service terug en legde daarna met haar serve twee keer een goede basis om te kunnen scoren. Kantje boord: 25-27.

De tweede set verliep iets beter, maar de Purmerendse formatie wist veel te pareren. Een van de speelsters van de thuisploeg joelde continue of de Vinkeveense opstelling met 2 ofwel 3 aanvallers aan het net stond, die mantra bleef bij de groengelen lang hangen. Met goede adviezen van invalcoach Nancy scoorde Annemarie een paar keer met een tweede bal en met meer variatie in de aanval werd puntje voor puntje binnengehaald. Inge werd in het team gebracht voor haar scherpe serve en wist een serie te scoren met mooie afstand tot gevolg. Dit gaf wat meer rust waardoor het team meer en meer het eigen spelletje kon gaan spelen. Annemarie kon de posities goed bedienen met o.a. een paar lekkere afmakers van Natalie en Carin. Deze set werd overtuigend gewonnen met 14-25.

Hrt derde bedrijf had een nagenoeg eender verloop. Dit keer was het Carin die de serviceserie maakte en een ruime voorsprong op het scorebord zette. Zuslief Monique had naast haar solide pass ook nog een paar mooie cross geslagen ballen en Malou een driemeter. In de slotfase wel nog wat onnodige foutjes, maar Atalante rondde tijdig af: 17-25

Even na twaalf uur startte de laatste set. Deze set mocht Mirjam op de buitenkant beginnen. Als bedankje naar coach Nancy jetste ze daar menig punt binnen de lijnen. Oud-teammaatjes Marjan en Annemarie hadden elkaar weer helemaal gevonden waardoor ook Marjan het scorebord voor de groen-gelen flink spekte. Met een paar flitsende reddingen als topping op de taart wist Atalante deze set overtuigend te winnen, 14-25 en dus weer een 0-4 winst.

Snel douchen en naar huis om uiteindelijk om 02.00 neer te ploffen op de bank en dan maar alleen even een drankje te nemen op de overwinning, wel nog ergens op de achtergrond "3 aanvallers"..."2 aanvallers" horend.

Met deze 4-0 winst blijven de dames volop in de race voor plaats 1. Volgende week ontvangt het team thuis het andere (hoger geplaatste, 4e) team uit Purmerend, belooft dus ook een pittige partij te worden

Bron: Inge (& Mie)