MC1 boekt eerste overwinning
01 oktober 2023

De meeste meisjes uit het MC-team spelen voor het eerst bij de aspiranten. Even wennen aan het grote veld en ook het team moet zich nog vormen met Lisa van de Eijck en Chloë van Ginkel erbij, die wel al wat 'aspirant'-ervaring hebben opgedaan. Vorige wedstrijd verloren, maar dat had opponent VC De Where uit Purmerend eveneens gedaan, dus het beloofde een gelijkwaardige wedstrijd te worden. En dat was het ook!

De eerste set begonnen de meiden wat lief en voorzichtig, maar naarmate de set vorderde kwamen er meer lef in het spel. Probeerden daarnaast ook netjes in drieën te spelen. Onder andere mooie set-ups van Hannah en een heuse smash van Noa. Het ging gelijk op, maar Atalante nam uiteindelijk afstand door een goede service druk en goed bestoken van het achterveld van de Purmerendse formatie door Lisa vdE. (25-19)

In het tweede bedrijf zette Atalante dit spel door, maar ook VC De Where kwam beter in het spel. De set ging over en weer. De mooie strakke service over het net van Roos scoorde menig punt. Ook Eleana deed hieraan mee met daarbij ook nog een hele mooie bovenhandse service. Daarna scoorde Purmerend weer diverse punten. Het was deze set VC De Where die op het end het best de spanning onder controle hield en met een spannende 23-25 deze set won.

De meiden herpakten zich goed; ze zetten een tandje bij. Ballen werden gered, Chloë solide aan het net. Maud met een lekkere smash en bovenhandse service. Lisa W. met haar solide pass en redding. De Purmerendse formatie gaf zich zeker niet gewonnen. Het bleef een heuse strijd, maar werd mooi gewonnen door Atalante met 25-20.

Dan de laatste set. Atalante bleef geconcentreerd doorgaan en namen al vrij snel afstand onder andere door een goede service, maar ook met goed spel; wat meer in 3-en. Bij een ruime voorsprong kwam een speelster van VC De Where aan de serve waar de meiden verdedigend moeilijk antwoord op hadden. Alleen vergaten de tegenstanders na 3 ballen door te draaien. Zij behaalden hierdoor heel veel punten en kwamen langszij. Gelukkig hield Atalante op het meest spannende moment het hoofd koel en haalden ze met 27-25 toch nog de winst binnen en dus hun eerste winstpartij met 3-1.

Super goed gespeeld, dat belooft meer dit seizoen voor dit groeiende team!

Bron: Inge