Minidag 24-9-22

Dames 3 is goed gestart!
01 oktober 2023

Op 22 september was de eerste wedstrijd van het seizoen voor het derde damesteam van Atalante. In de middag vlogen de appjes al fanatiek over en weer. Niet zo zeer als voorbereiding, maar in verband met de mooie acties die op tv te zien waren van het Nederlands damesteam dat speelde tegen China. Een puike winstpartij en leuke inspiratie. Vroeg in die avond toerden 2 auto's naar Beverwijk, naar de bekende Jonas in de Wallevis hal.

De oude shirts waren ook nog mee. Gelukkig maar, want de nieuwe shirts roken nog niet heel fris. Heel verrassend was daar een wasmachine naast de kleedkamer daardoor konden we uiteindelijk toch in de supermooie nieuwe shirts beginnen.

VV Jonas dames 5 is een heel jong team (zeker vergeleken met dames 3) net over vanuit de aspiranten A. Een team, zo was duidelijk bij het inslaan, met veel power.

Atalante, spelend zonder Nancy (anders waren er teveel minitrainers weg) en Natalie (vakantie) werd vanaf het begin onder vuur genomen met harde services en aanvallen. Het niet-trainende-team moest er ook even ‘in’ komen. Maar naarmate de set vorderde kwamen de dames beter in het spel en waren zij beter ingesteld op deze harde ballen. Er werd goed verdedigd en ook wat lekkere aanvallen van onder andere middens Joke en Annike, alsook Silvia op de diagonaal. Naast het powervolleybal waren de Beverwijkse meiden ook erg snel. Er moest echt hard gewerkt worden om de bal op de grond te krijgen. Het werd een lekkere pot, waarbij routine nipt won van power. (21-25)

De volgende set zat Atalante vanaf het begin in het ritme en ging de partij gelijk op. Het werd een heuse strijd waarbij coach Hettie er lustig op los wisselde. Annemarie wist de aanvallers goed te bedienen, waarbij Monique meerdere lekkere ballen scoorde op het midden en Mirjam en Carin op de buitenaanval. Gecombineerd met ook een redelijke service aan Vinkeveense zijde wisten de groen-gelen in het mooie nieuwe tenue het tot het eind toe spannend te maken. Slordige foutjes maakten het verschil, Jonas pakte het 2e bedrijf (25-23).

In de derde set was de Beverwijkse formatie de power even kwijt. De Vinkeveens routine-trein ging aan en stoomde 'm toch wel overtuigend naar een 16-25 winst. De laatste set leek dezelfde kant op te gaan, maar Jonas liet zich niet kennen en kwam nog heel dichtbij, net op tijd werd het 25e punt behaald (23-25) en de eerste winstpartij was een feit (1-3)!

Daarna 29 september thuis, Spaarnestad 12 was de tegenstander, waar Atalante 2 een week eerder nog van had gewonnen. Nancy was nu wel weer van de partij; nog niet helemaal 100% vanwege de knieoperatie. De eerste set ging aan het begin redelijk gelijk op. De diesel moest weer even in het ritme komen; in de tweede helft had de Vinkeveense formatie de koers te pakken en met een lekkere jetser van Annike stevende het door naar 25-18.

De tweede set werd een serveerpartij van Atalante. Achtereenvolgens Inge, Annike en Mirjam scoorden diverse punten op rij waar Spaarnestad erg moedeloos van werd. Na een fikse voorsprong met finish in zicht verloor Atalante wat alertheid, waardoor de Haarlemse formatie toch nog aardig wat punten binnenhaalde. Maar daarna maakte Atalante de job toch af 25-14. De sets erna speelde Atalante redelijk solide en wist beiden ruim binnen te halen. Resultaat: een overtuigende 4-0 winst.

Na deze avond staat er een mooie groen-gele tussenstand in de poule. Atalante 3 heeft zich gepositioneerd op de eerste plek met de hete adem van Atalante 2 in de nek direct op de tweede plek.

Bron: Inge (& Mie)