Minidag 24-9-22

Scholentoernooi 2014

Mooooie wedstrijd D3-AMVJ D2
13 oktober 2023

Vrijdag 13-10 speelde D3 wedstrijd 4 tegen AMVJ D2; het sympathieke team kennen we nog van vorig seizoen. Met 3 wedstrijden achter de rug komen de patronen er weer een beetje in. We lopen steeds een wedstrijd achter op het schema van D2, en kunnen dus mooi zien hoe zij het een week eerder hebben gedaan. Zagen spannende close setstanden, de eerste 27-25 verloren toen.. En dat klopte wel, de Amstelveensen bleken sterke tegenstanders, ook tegen D3 was het zeer aan elkaar gewaagd.

Set 1 ging gelijk op met steeds een lichte voorsprong voor de gastploeg. Hier en daar nog wat slordigheidjes bij D3, maar dat werd langzaamaan minder. Nens was weer heerlijk op dreef met mooi geplaatste ballen, rechtdoor in de hoek of juist helemaal cross tegen de zijlijn net achter het net. Dat is toch een expertise die zij met name heeft, heel mooi om te zien. Nat zat lekker in de strijd en was fel en begerig, een smash, een blok, nog een tikkie Nat zat er bovenop. Supermooi om te zien. Ook fanatieke Mir was goed op koers, met eveneens slimme bovenhandse plaatsballen in de hoeken van het veld. En dan die brede grijns. Altijd mooi om te zien! Het was topspannend, zeer inspirerend ook, lange rally's met hard werken aan beide kanten. AMVJ was goed met de plaatsballen, een paar hadden de middengrond eerder bereikt dan een groengele hand. En toen kwam die vinger-pancake-redding van Nens, de bal vloog weg, Mo en Mie doken er achter aan en pats.. tegen elkaar.. en de bal gemist. Met een pijnlijke elleboogblessure ging Mo naar de bank, snel ijs erop. Super jammer daar Mo juist heel lekker op dreef was. Iets van 16-16 was het toen. Het was even rommelig en daarna weer beter bij de les. AMVJ was het eerst bij de 20, een time-out volgde om de hectiek wat rust te geven en de focus terug te halen. Het laatste stuk was heel spannend. Aangespoord door eenarmige Mo aan de kant werden alle extra's uit alle tenen gehaald. Een paar harde rake meppen volgden van zus Ca3 op de buitenkant, jaaa ze zijn er echt weer hoor, en ook zo mooi om te zien :-). Met 26-24 werd de eerste set gepakt, pffff.. Echt pfffffffff.

Dan het 2e bedrijf. Eigenlijk van hetzelfde groengele laken een Atalante-pak. Volop strijd. Atalante ging beter spelen en AMVJ ook. Lange rally's weer. We dachten vaak dat de Amstelveense meiden overal stonden, toch zag Joke een gaatje net over het net en later ook nog kort en scherp naar rechts, later weer achter in de hoek, echt mooi om te zien. Eigenlijk werden er vooral veel punten gescoord door vernuftige geplaatste ballen, meestal niet eens extreem hard. Maar ook verbluffende reddingen, het team is misschien niet meer de snelste, maar Nens weet nog even met een flitsend voetje een bal erover te werken. Mie had deze wedstrijd beter de buitenkanten in het vizier, waar veel gescoord werd door Carin, Natalie en Nens. Soms rechtdoor, soms een ingehouden slag in het middengat. En nadat de Amstelveense opponent het veld wat kleiner maakte werden de lijnen en hoeken weer opgezocht. Atalante moest het inderdaad hebben van slim spel. Daarnaast was er ook het slim wisselen van Hettie. Hettie heeft met serve wissels ook heel wat punten binnen gehaald. Verder werd er goed ‘ik’ of ‘los’ geroepen, al waren daar varianten op: ‘ik, oh nee jij’. Het bleeft spannend tot aan het end. Mir wist met lekkere dropshot services ook nog wat belangrijke punten binnen te halen. Het werd uiteindelijk 25-22.

In de derde set mooie aanvallen van Annike, dat kan bijna niet harder. Echt zo mooi om te zien. Zij had trouwens in de hele wedstrijd als een behendige badmintonspeler verschillende lobjes toch weer met zo'n badmintonarm achter of naast zich rapido weten te verwerken. Een enorme spreidwijdte, mooi om te zien! En dat werkt ook weer aanstekelijk voor setupper Annemarie dit soort armpjes/handjes die overal bij zaten, meer dan anders, door deze leuke uitdagende wedstrijd mooi uitgelokt. Set 3 werd ook weer mooi gewonnen met 25-19.

Dit ging zo door in de volgende set. Inge had op het end nog wat lekkere puntjes binnen gehaald met een afwisselende aanval, ver in de hoek en daarna een hele mooie cross geslagen bal binnen de 3 meter. Laatste set werd met 25-18 gewonnen en dus een super mooie verdiende 4-0!

Zo weinig enerverend als vorige wedstrijd was tegen SAS, zo lekker ging het deze avond. AMVJ bedankt voor de mooie wedstrijd!
De Brabantse zus aan de kant heeft een geinige wedstrijd getroffen om te komen kijken: "Mooi om te zien!"
In de bar nog even geproost op de wedstrijd en op de verjaardag van Nens, waarna voldaan huiswaarts gekeerd.

Bron: Mie en Ing