Scholentoernooi 2014

Atalante miniteams beter op hun plek
14 oktober 2023

Zaterdag 14 oktober stond de tweede minidag op het programma voor de allerkleinsten van Atalante. Ditmaal werd de competitiedag gehouden in de Yvonne van Genniphal in Haarlem. De teams Atalante Tiktok en Atalante Ministars namen om 10 uur namens Atalante de aftrap. Later in de middag kwam ook Atalante Skittles nog in actie.

Rechts in de hoek waren het de blonde meiden van Atalante Tiktok. De eerste wedstrijd was tegen een duidelijk minder ervaren en jonger team uit Hoofddorp. Rikki, Lynn, Liv, Lotte en Isabel waren overtuigend in de service. En als er een bal terug kwam werd deze goed gepareerd. Door de ruime voorsprong ook even de bovenhandse serve geoefend. De wedstrijd werd overtuigend gewonnen. Daarna tegen Amstelveen. Dit was een meer gelijkwaardige wedstrijd. De meiden weerden zich kranig, mooie redding van Rikki, achteroverbal van Isabel, goede pass van Lynn en sterke services van Lotte en Liv. De goede service scoorde veel punten. De tweede wedstrijd werd mooi gewonnen. Dan de laatste wedstrijd tegen SAS uit Uithoorn. Dit team had net als Atalante een goede service waar zij veel punten mee wisten te scoren. Aandachtspunt bij de Vinkeveense formatie was soms wel de concentratie. Maar als concentraties er was, werd er goed gespeeld met mooie reddingen. Ondanks dat Atalante Tiktok zich goed weerde, moesten zij deze wedstrijd aan de Uithoornse formatie afstaan. Een mooie dag met een welverdiende tweede plek.

Links in de hoek speelden de meiden van Atalante Ministars. De eerste wedstrijd werd er gespeeld tegen VHZ Spike. Wat kwamen Suze, Evelien, Elise en Mila goed uit de startblokken. Alles werd netjes in drieën gespeeld en de eerste set ging gewonnen. De tweede set gaf VHZ meer druk met de service en was de concentratie een klein beetje weg. Deze set ging verloren, maar toch maar mooi een gelijkspel. De tweede wedstrijd werd er gespeeld tegen SAS Smash. Atalante ging wederom fantastisch van start en pakte een dikke voorsprong. Helaas ging het daarna mis en lukte niks meer. Nipt ging deze set verloren. De tweede set kwam Atalante terug in het spel: mooie passes en een stabiele service. Winst in de tweede set en dus weer een gelijkspel. De laatste wedstrijd speelde het team tegen Spaarnestad: een jongensteam dat vooral erg druk was met op de grond liggen, de bal terug schoppen, maar minder met volleybal. De eerste set won Atalante, maar de tweede set werden de meiden een beetje afgeleid door het drukke spel van de jongens. Spaarnestad kwam op voorsprong, maar de meiden hielden het hoofd koel en maakten in de laatste seconde gelijkspel en wonnen de wedstrijd. Hun rustige, stabiele spel leverde zelfs complimenten op van de tegenstander.

Net na het middaguur kwamen de Atalante Skittles aan de beurt. Helaas zonder Amy en de zieke Nina, maar met Aeneas, Nel, Robin en invalster Mila, die wel wat langer wilde blijven.
De eerste wedstrijd speelde het team tegen VCH Serve. Er werd heel mooi en rustig gespeeld en dat leidde tot setwinst. De tweede set ging ineens een speler van VCH een sprongservice doen, waar het team nogal van onder de indruk was. Ze kwam deze ‘schok’ niet meer te boven en verloren de tweede set. Dus gelijkspel. De tweede wedstrijd speelden ze tegen VCH Pancake. Dit team bestond uit erg grote meiden (sommigen wel 2 koppen groter) zagen er imponerend uit, maar de focus was er volledig bij de Skittles. Er werd zeer goed gespeeld en dat resulteerde in setwinst en een gelijkspel, waardoor de wedstrijd gewonnen werd. Tot slot de wedstrijden tegen het derde VCH-team: VCH Set up. Er werd wederom heel goed gespeeld. Super mooie passes en services, wat veel punten opleverde. VCH gaf niet op en de eerste set eindigde in gelijkspel. De tweede set werd orde op zaken gesteld: er werd heel knap gespeeld en de trotse coach zag het team de tweede set en daarmee de wedstrijd winnen.

Deze tweede minidag was duidelijk dat de miniteams van Atalante beter op hun plek zaten. Ook was het mooi de progressie te zien die de teams in de afgelopen weken geboekt hebben. Nu even genieten van een welverdiende vakantie ne daarna weer volop in training voor de volgende minidag.

Bron: Inge & Nens