Scholentoernooi 2014

Diepzeeduiken met dames 2
29 oktober 2023

Vrijdag 27 oktober was het zover, dames 2 was klaar voor een wedstrijdje! (De meningen lopen uiteen of het een wedstrijdje volleybal, zwemmen of schaatsen was).

Inge had de taak op zich genomen om de dames te coachen. Met de plattegrondjes van Jade bij de hand loodste ze hen door de wedstrijd heen. Ze moest haar best doen om boven al het herengebrul uit te komen. Maar tips zoals: terug naar je plaats, maakten dat de tegenstander zenuwachtig begon te worden.

Het ene punt naar het ander haalden ze binnen, o.a. door een paar topspins van Lieke. Je kon zien dat Jade met de dames op de service had getraind.

Na een 2-0 voorsprong begonnen ze aan de 3e set. De derde set werd wat spannend, het spel veranderde langzaamaan van volleybal, naar schaatsen. Iedereen begon te glijden.... Maar ineens veranderde het naar diepzee duiken. Tay had daar het meeste zin in want in plaats van hoog boven het net uit te springen koos zij voor een diepe duik de vloer in. Dat hield de dames niet tegen, want ze voelden zich als een vis in het water en wonnen ook de 3e set.

Na een korte break hadden de dames de sportschoenen ingewisseld voor flippers, klaar voor de 4e set. Maar de tegenstander zag dat toch niet zitten, zij waren blijkbaar gekomen met het idee om te volleyballen ipv te zwemmen. Jammer voor dames 2, maar de wedstrijd werd dus gestaakt, net op het moment dat Inge een mooie opstelling had bedacht om ook de 4e set binnen te halen. De volgende keer gaan de dames dus die set inhalen. Met nog meer service en duikoefeningen moet dat appeltje-eitje worden voor ze!

Bron: Lieke