Vinkeveense plassen 2

Mooi onderling duel tussen de damesteams van Atalante
03 november 2023

In een stille hal vrijdag 3-11 speelden dames 2 en dames 3 een onderling duel. Beide teams zijn dit seizoen supergoed uit de startblokken gekomen. Dames 3 heeft de koppositie ingenomen en Dames 2 heeft lange tijd 2e gestaan, maar in verband met minder wedstrijden iets gezakt. Het beloofde een spannende strijd te worden.

En de dames waren ook zeker aan elkaar gewaagd. Het derde team begon super geconcentreerd. Als vanouds goede serve, maar ook een lekkere pass. Hierdoor kon Annemarie alle posities tot en met de 3 meter mooi bedienen en de aanvallers gingen er lekker op los. Natalie lekker fanatiek en fel op de buitenkant, alsook Nancy met strakke rechtdoor en slimgeplaatste ballen. Silvia op de achterover met puike jetsers. Carin op het midden met afwisselend met korte en harde aanvallen. De andere midden Joke met mooi weggedraaide ballen naar de hoek. Tussendoor kwam ook midden Monique erin voor het net om even wat lekker aan te vallen, daar ivm blessure de pass nog niet lukt. Maar dat deed ze de hele wedstrijd niet onverdienstelijk met echt flitsende aanvallen waar dames 2 moeite mee had. Op de service wisselde Hettie soms Mirjam in het veld voor Natalie die daarmee ook lekker wat punten binnen haalde.
Het ging echt supergoed bij het derde. Wel had dames 3 minder goed antwoord op de gevarieerde aanvallen van Zoë, maar inmiddels voldoende afstand genomen om de winst binnen te halen 25-14.

De tweede set wist het derde damesteam het niveau te continueren. Veel reddingsballen van Natalie, maar ook Carin had deze wedstrijd nagenoeg alles in het achterveld. In combinatie met mooie servicebeurten van Nancy, Mirjam en Carin ging het weer dezelfde kant op.
Alleen het derde team liet zich teveel afleiden door het verkeerd doordraaien van de opponent. Eerst scoorde Marjan met haar goede service diverse punten om daarna als middenaanvaller aan het net ook lekkere jetzers te geven. Schuldbewuste Marjan heeft zich nog wel gemeld bij scheidsrechter Jan waar zij precies moest staan. Maar het werd niet helemaal duidelijk en de voorkeur was om vooral door te spelen. Toch had dit wel wat impact op de concentratie van het derde damesteam. Een mooie serviceserie erna van Emma bracht dames 2 langszij. Het werd een hele spannende eindstrijd; het had alle kanten op kunnen gaan. Maar het muntje, mede ook door drager in dames 2 Lieke, viel richting het tweede team 25-27.

Tijdens de setwissel bij dames 3 de aandacht op duidelijkheid, bij twijfel roepen en focus op je positie. En het middengat is voor de linker netspeler. Het derde team begon weer geconcentreerd. Het liep lekker net als de start van set 1 en 2. Carin, Natalie en Nens hadden echt super veel in het achterveld, Annemarie weer lekker in de spelverdeling. Aanvallend ging het goed, wel had het tweede team verdedigend steeds beter een antwoord op de aanvallen en de prikballen. Het werd weer een mooie strijd. Ook een rondje van Nens die een mooie redding had, maar ivm haar knie beter door kon lopen dan omdraaien. De spannende eindstrijd werd deze keer met 25-19 gewonnen door dames 3.

De laatste set nam Mirjam het stokje van Annemarie over en het team ging lekker door. Servicedruk in combinatie met lekkere aanvallen scoorden weer veel punten. Nancy had nog wel een moeilijke redding waardoor zij op haar knie landde en haar wel een ‘ei’ op leverde. Maar bikkel als zij is ging zij gewoon door. Joke wist met haar aanval weer super mooi de hoeken te vinden. Het derde team speelde overtuigend naar de laatste setwinst. Een zoals eigenlijk standaard is het weer een 3-1 winst voor dames 3 geworden.

Na een puk van de petteflet Joke onder de douche vandaan werd er gezongen voor de even eerder jarig geweeste Inge en weer gezellig bijgekletst onder het genot van een (duur) taartje. Na deze avond kijken de dames uit naar een gezellig Atalante avondje ‘Freaky Friday’ komende vrijdag!

Bron: Ing