Vinkeveense plassen 2

Twee miniteams Atalante in actie in Amstelveen
12 november 2023

Zondag vond de derde minidag van dit seizoen plaats. Een rare dag voor onze mini’s door een dubbele boeking van de hal op zaterdag en helaas ook niet voor al onze mini’s handig. Vandaar dat Atalante met twee teams in plaats van drie aanwezig was.

Om 12.00 uur mocht het samengestelde team de Skittles het spits afbijten. In nieuwe shirts met nieuw logo en naam op de rug gingen ze tegen Martinus (dat met drie spelers begon) fantastisch van start. Aeneas, Amy, Jill, Mila en Robin serveerden heel goed, waardoor er veel directe punten gepakt werden. In set 2 was Martinus compleet, maar dat maakte niks uit. Er werd geconcentreerd gespeeld en ook set 2 werd gewonnen.
De tweede wedstrijd werd tegen VCH gespeeld. Dit team speelt nog niet lang samen en was net als de vorige keer wat rommelig. Hierdoor raakten onze Skittles af en toe ook een beetje de weg kwijt, maar weer dankzij mooie servicebeurten ging de set naar Atalante. In de tweede set werden er echt veel mooie ballen gespeeld door het team uit Vinkeveen en dit leverde wederom winst op.
De derde wedstrijd moest het team tegen het bewegelijke team van Spaarnestad. De eerste set scoorde Spaarnestad veel punten met hun bovenhandse service en ging de winst naar hen. De tweede set overtuigden de Skittles met hun mooie spel en pakten ze de set, gelijkspel dus en misschien wel een eerste plaats….

Om 14.30 uur was het de beurt aan Atalante TikTok. Helaas zonder Rikki, die ziek was, maar met Liv, Lotte, Lynn en Isabella. De laatste twee hadden een slaapfeestje, en dus wat weinig slaap gehad.
De eerste wedstrijd werd er gespeeld tegen een heel goed team van VVO. De meiden kregen sprongservices en smashes om de oren. Ze waren hier niet tegenop gewassen en de eerste set ging met ruimte cijfers verloren. De tweede set gingen ze zelf veel beter serveren. Er werd wel verloren, maar dit keer maar met vijf punten verschil.
De tweede wedstrijd stond Martinus op het programma. TikTok kwam met 12-0 achter, maar wisten daarna het spel volledig om te draaien. Veel directe punten met de service en ook mooi samenspel leidde tot een inhaalrace. Het werd close, maar er werd nipt verloren. De tweede set startte het team zoals het geëindigd was en dus werd de winst gepakt. De laatst wedstrijd was de vermoeidheid toch wel merkbaar bij het team en deze wedstrijd ging helaas verloren.

De teams gaan op de training weer hard oefenen en spelen dan op 16 december in Aalsmeer de volgende minidag. Dan weer compleet met drie teams!

Bron: Nens