Mini’s Atalante in actie in Aalsmeer
17 december 2023

Afgelopen zaterdag stond minidag nummer 4 op het programma. Dit keer was Atalante weer met drie teams vertegenwoordigd en alle teams speelden exact tegelijkertijd; de twee jongste teams zaten ook nog eens bij elkaar in de poule. Dat beloofde een interessante ochtend te worden.

Atalante Tiktok
De meiden van Tiktok hebben hun plekje wel gevonden op niveau 6 en het gaat iedere minidag weer beter. De eerste wedstrijd speelden Isabella, Liv, Lotte, Lynn en Rikki mooie rally’s en waren ze goed in vorm. Toch konden ze net niet winnen; de eerste set ging verloren en de tweede set werd gelijkgespeeld.. De dames lieten zich de tweede partij enigszins provoceren door de tegenstander, ook deze wedstrijd eindigde in gelijkspel. De derde wedstrijd werd gespeeld na een pauze. Dat is vaak niet fijn, omdat je dan even uit je ritme gaat. Zo ook bij onze meiden. Ze konden hun hoofd er lastig bij houden en dus ging de wedstrijd verloren. Overall hebben ze mooi gespeeld; hopelijk is dat volgende keer ook terug te zien in de setstanden.

Atalante Ministars
Amy, Evelien, Jill, Mila en Suze kwamen de eerste wedstrijd lekker uit de startblokken. Een goede service leidde tot een dikke voorsprong en die werd niet meer uit handen gegeven. Set 2 was tot het eind toe spannend, maar eindigde door een foute service in de slotseconde niet in gelijkspel, maar in nipt verlies. De tweede wedstrijd werd ook de eerste set dik gewonnen. Nu bleven de meiden scherp in set 2 en daardoor werd wederom een dikke voorsprong gepakt. Zo dik, dat de meiden zelfs bovenhands durfden te serveren en dat ging super goed! Gevolg: een dikke overwinning.

Atalante Skittles
De eerste wedstrijd gingen Aeneas, Nel, Nina en Robin goed van start door veel goede en mooie services. De tegenstander was hier niet op voorbereid en had er veel moeite mee. De eerste set werd dan ook makkelijk gewonnen door de Skittles. De tweede set kregen ze wat meer tegenstand en verloren ze nipt. Gelijkspel dus. De tweede wedstrijd was tegen VCH, een team dat al goed op elkaar was ingespeeld en de rust kon bewaren. De Skittles gingen wat rommelig van start, maar bleven wel goed serveren waardoor de stand aardig gelijk opging. De tegenstanders maakten een eindsprint en wonnen de eerste set. De tweede set gingen de Skittles steeds beter spelen en werden er mooie punten gescoord door netjes in drieën over het net te spelen. De tweede set werd dan ook gewonnen door de Skittles en dus wederom een gelijkspel.

Vinkeveense derby in Aalsmeer
De derde wedstrijd van onze jongste teams was dus tegen elkaar. Vooraf was iedereen lekker tegen elkaar aan het bluffen. De Ministars pakten al snel een ruime voorsprong door goed te serveren. Iedereen ging de Skittles wat meer aanmoedigen en daardoor kwamen de Skittles stapje voor stapje dichterbij. Helaas was het gat te groot en werd de eerste set gewonnen door de Ministars. De tweede set ging lange tijd gelijk op, maar de Skittles hadden iets meer moeite met het verwerken van de service van de Ministars. Hierdoor wonnen de Ministars het onderlinge duel.

Afsluitend toernooitje
De mini’s mogen nu gaan genieten van de Kerstvakantie, maar voordat ze dat gaan doen, is er eerst aanstaande vrijdag nog een gezellig kersttoernooitje samen met de aspiranten van Atalante. Op 13 januari is de volgende minidag in Hoofddorp.

Bron: Nens, Carin en Agnetha