Vinkeveense plassen 2

Volleybalkomedie in Uithoorn: D2 Triomfeert en Laat de Lachspieren Werken!
12 januari 2024

Jaja, daar gingen we weer! Dames 2 mocht zich opmaken voor een legendarische uitwedstrijd. Deze keer gelukkig niet zover van huis, want we mochten in Uithoorn komen opdraven. Een spik splinter nieuwe sporthal, iedereen was vol verbazing: 'Hé wacht eens even, ik kan mij niet herinneren dat ik hier ooit gespeeld heb?' Gelukkig werden we op de hoogte gebracht door de jeugd in de kleedkamer dat ze vorig seizoen nog speelden in de luchthal.... Je weel wel, die zaal met een slechte vloer.... nou die is dus geschiedenis ;-).

Terug naar de actie! De klok gaf keurig 19.00u aan en daar stonden we, klaar voor de strijd, met de netten die nog strak werden opgezet. Daphne besloot dat de gloednieuwe vloer een uitstekende testlocatie was en daar ging ze dan, met een epische warming-up die haar al vroeg op de grond bracht. Denise schreeuwde nog: 'WAT DOE JE...?' Je voelt 'm al aankomen, de toon was gezet. Lachen, gieren, brullen, dit beloofde een avond vol plezier te worden.

En toen, het grote moment, de wedstrijd begon en man, wat een spektakel! Punten vlogen in het rond als confetti op een feestje. In de tweede set kregen we het de opdracht het nog leuker voor onszelf te maken: Doe maar eens een 3-meter-aanval en vol gas blijf rammen. Hoppa tweede set in de pocket. Op naar de derde! Daar maakten we het voor onszelf nog spannend, met een achterstand van 5 punten. Gelukkig stond Daphne op en scoorde 9 punten op rij met haar service. Een paar krachtige klappen van Denise en we hadden ook de derde set binnen.

De laatste set was weer een thriller. De leuke acties gingen door, alleen de communicatie was niet altijd vlekkeloos. Tay had gezegd: 'Speel maar achter je, Denise...' maar dat had ze niet gehoord. Resultaat? Een knuffelpartij die zelfs de tegenstander niet zag aankomen. Op naar de herkansing. Voorspelbaarheid was niet ons ding&nbsp ;-) en jawel, ze scoorde!

4-0 overwinning en een avond vol lachen. Alsof dat nog niet genoeg was, bleek Emma ook nog jarig te zijn geweest! Dus na de triomf vierden we het met een drankje en een heerlijke bruine fruitschaal.

En nu? Nou, wij hebben nog veel meer zin in de rest van het seizoen! Laat die volgende uitdaging maar komen, we zijn er klaar voor. #TeamDames2

Bron: Lieke