Scholentoernooi 2014

Winst na hard werken (D3)
25 januari 2024

Dames 3 speelde 25 januari tegen het team dat tweede stond in de ranking; AMVJ-Martinus D2. Een tegenstander die de week ervoor nog van het tweede dames team in Vinkeveen wist te winnen. Het was duidelijk dat het een pittige wedstrijd beloofde te worden tegen een altijd wel leuke tegenstander.
Dames 3 had meerdere afwezigen. Natalie en Inge blessure, Nancy had dik de griep te pakken (maar alsnog alles geregeld) en Annike die, doe eens gek, met haar broers even op Wintersport was gegaan. Mirjam nog niet helemaal topfit. Heel blij dat Lieke en Irma bereid waren mee te gaan ondanks het late doordeweekse tijdstip.

De schrijver van het verhaal was later. Gelukkig werd Nancy en ook de schrijver op de hoogte gehouden. In de auto kwam al de app op het scherm dat de eerste set met 15-25 gewonnen werd met een sterke invalbeurt van Irma. Super mooi dat het met een aangepast team het ook lekker gaat! En dat tegen deze tegenstander.

Met een soort van euforisch gevoel kom je de zaal binnen zweven en zie je een 22-12 stand ten gunste van de Amstelveense formatie. De partij was helemaal omgedraaid, AMVJ Martinus wist met 25-15 de tweede set te winnen. En sta je weer met beide voeten op de grond.

Dat is dan even bijschakelen in set 3. Verdedigend zaten de dames goed in de wedstrijd. Monique was heer en meester achterin. Zuslief Ca3 zat super fantiek in de partij en wist zowel verdedigend als aanvallend een belangrijke bijdrage te leveren. Veel reddingen van het team met nog net een armpje eronder. Door de sterke pass kon Annemarie de posities van bij het net tot aan 3 meter goed te bedienen. Maar het was wel moeilijk de grond te vinden. Middengat, rechtdoor, ze stonden overal. Silvia en Mirjam zochten met hun aanval vooral het achterveld op, waar de opponent net weer wat meer moeite mee had. Monique een paar mooie jetsers, Joke met haar crossgeslagen bal mooi in de hoeken. In combinatie met een paar mooie services was dit het recept om in een spannende strijd de wedstrijd weer om te turnen richting Atalante 20-25.

AMVJ Martinus gaf zich absoluut niet gewonnen. Lieke ging naar het midden, waar zij lekker in de aanval zat en achterin assertief haar mannetje stond. De vierde set bleef een fanatieke strijd tussen twee gelijkwaardige teams. Ca3 nam een leading rol in aanval en verdediging. De punten gingen over en weer, het kon alle kanten nog opgaan. Op het end bracht coach Hettie een wissel in om de serve van de opponent te doorbreken. En dat was succesvol, het werd erna meteen punt voor Atalante. Daarna dwong Silvia weer het geluk af met haar serve, waarbij de laatste bal net over het net rolde en daarmee een 22-25 voor Atalante.

Zo’n lekkere pot winnend afsluiten dat voelt goed en hier konden de koude douches niet tegenop. Na drankje met bitterbal net voor middernacht thuis en na een lekkere warme douche voldaan slapen!

Bron: Inge