Zandhappende miniteams
03 februari 2024

Deze competitiedag is toch vaak wel de dag waar de jongste jeugd van Atalante naar uit kijkt. Een keer in het seizoen doet de minicompetitie ook the Beach in Aalsmeer aan. En 3 februari was het zover.

In alle vroegte, om 9 uur moest team Tiktok (Liv, Isabella, Rikki, Lynn, Lotte) de spits afbijten. Dit keer zonder zieke Isabella, maar met nieuw teamlid Zoë! Beloofde ook wel pittig te worden daar het team net een poule omhoog is gegaan. Het team ging lekker van start. Goede services waarmee veel punten gescoord zijn. Daarnaast ook rally’s waarbij de ballen vooral in 2 keer en soms ook nog wel in 3 keer terug gespeeld werden. Lange tijd ging het gelijk op totdat de opponent, die ook een goede serve had veel punten achter elkaar wisten te scoren en Tiktok wat moeite had om te doorbreken.
Eerste set verloren, maar strijdvaardig weer in het tweede bedrijf. Dit keer was het Atalante die steeds voor stond met sterke services van onder andere nieuwkomer Zoë en Liv, maar op het end maakte de tegenstander nog net een paar punten op rij en werd het een gelijke stand. (1-3)

Tweede wedstrijd was eigenlijk een kopie van de wedstrijd ervoor. Spannende gelijk opgaande strijd, met ook weer even een mindere periode door een goede serve van de opponent. Wel hier een paar supermooie reddingen, zoals een zandhappende combinatie van Lotte, Rikki en Lynn die de bal er heel puik nog overheen wisten te krijgen. Ook deze partij werd 1-3 verloren.

Dan de laatste partij. Start weer heel sterk, Atalante was hier duidelijk de betere partij. Met mooi spel de eerste set ook ruim gewonnen. In de tweede set was de concentratie iets minder, wellicht ook vermoeidheid daar zand wel wat zwaarder spelen is, tweede set helaas verloren. Hopelijk derde in poule zodat ze hier in blijven, want zou mooi zijn deze gelijkwaardige opponenten in de zaal tegen te komen!

Daarna Atalante Ministars met Evelien, Suze, Mila, Jill en Elise. Dit team voelde zich goed thuis in het zand (zowel tijdens de wedstrijden als in de pauzes). Deze stars gingen ook lekker van start. Ondanks het zwaardere zand lekker beweeglijk, ze zaten goed onder de bal en wisten mooi de bal bij de opponent plaatsen. Eerste wedstrijd sterk gewonnen.
Dan de tweede tegen het jongensteam van Spaarne wat heel leuk speelde. Deze jongens gaven veel meer tegenstand, wat betekende dat de ministars ook een stapje erbij moesten doen. Het was een mooie partij om te zien. De Haarlemse formatie was sterk, maar de ministars weerden zich heel goed, met zelfs duikballen van Mila en Suze die daarmee nog net de tweede bal vingen. Mooi geplaatste scorende ballen van Jill en Evelien in het achterveld. En mooie service van Elise in het midden gat. Door een paar sterke serviceseries van de jongens wisten zij toch overtuigend van de dappere Vinkeveense meiden te winnen, maar echt mooie wedstrijd om te zien!
De laatste partij tegen Nieuw Vennep. Atalante weer enthousiast en solide van start. Dit keer was het Atalante dat het overwicht had. Ook mede door de goede serve, maar ook met mooie zandhap acties. Het werd een overtuigende winst voor de groen gele meiden.

De Skittles waren als laatst aan de beurt. Robin Aeneas, Amy en Nina gingen de eerste wedstrijd voortvarend van start. Er werd goed geserveerd en netjes in drieën gespeeld. Door het nette spel liepen de Skittles al snel uit en wonnen de eerste set met een flinke voorsprong. De tweede set kwam de tegenstander wat beter in de wedstrijd en ging het gelijk op. Net op het fluitsignaal scoorde de tegenstander nog een puntje waardoor de wedstrijd in een gelijkspel eindigde.

De tweede wedstrijd troffen de Skittles een goede tegenstander waardoor het hard werken was in het zand. Er werd gedoken en netjes achterover over het net gespeeld (wat ze geoefend hadden op de training), maar helaas lukte het niet om de set te winnen. De tweede set ging gelijk op en door mooie services van Amy en Nina werden er veel punten gescoord. Robin gaf mooie passes die goed over het net gespeeld konden worden. Aeneas scoorde zelfs een paar punten met zijn bovenhandse service, maar helaas werd ook deze set verloren.

De laatste wedstrijd werd weer vol goede moed begonnen. Nina gaf mooie passes, Robin en Aeneas scoorde met hun services en Amy speelde goed geplaatste ballen over het net. Echt goed teamwork waardoor de eerste set gewonnen werd. Deze lijn werd in de laatste set van de dag doorgezet. Er werd netjes gespeeld, af en toe waren ze wel wat afgeleid door het zand en de mooie schelpjes die er lagen, maar gelukkig hielden ze het hoofd koel en werd ook de laatste set overtuigend gewonnen.

Al bij al een heel geslaagde dag voor de jongste jeugd van Atalante. Nu gaan ze weer hard in training voor de volgende minidag op zaterdag 16 maart in Haarlem.

Bron: Inge & Carin