Vinkeveense plassen 2

D3 heeft weer eens gewonnen!
02 februari 2024

2 feb. 2023. De roep om een cultuuromslag na het mediarapport van Van Rijn; boeren op de barricade solidair met de Belgische en Franse collega’s en we zijn nog steeds in afwachting op het nieuwe kabinet. Daarnaast ook lokaal nieuws in de Ronde Venen; Atalante dames 3 heeft weer eens gewonnen!
Vrijdag 2 februari was het zesde team van VC De Where (een samenvoeging van Bevok uit Beemster en ViP uit Purmerend), die een achtste plaats inneemt, de opponent van koploper dames 3.
Het derde team blijft nog steeds gebukt gaan onder een rijke ziekenboeg, dus was het team erg content met invalster Malou. Alsook met Natalie en Maaike als mentale ondersteuning op de bank en Waldorf op de tribune.
Eerste set begon wat aarzelend. Inge voor het eerst weer als speler, haar knieën aftastend. Atalante was nog even zoekend naar het eigen ritme en aansluitend naar de gaten van de opponent. VC De Where hield het veld erg klein, de gaten werden uiteindelijk achterin en aan de zijlijnen gevonden. Ondersteund door een sterker wordende serve wist Atalante afstand te nemen en de eerste set toch nog vrij eenvoudig binnen te halen 25-17.
Nu het ritme erin zat, was het doel door trekken met nu een lekker spelende Malou in het veld. Ca3 en Silvia solide in de aanval, Annike en Joke mooie klappen naar de hoeken/zijlijnen. Opponent De Where verdedigde kranig en het was met name hun setupper die meerdere punten wist te scoren met strak geplaatste tweede ballen in de groengele hoeken of middengat. En met een paar sterke serveerballen wisten zij steeds weer de aansluiting te verkrijgen in de stand. Maar in de tweede helft van de set was het geroutineerde team echt goed warmgedraaid en nam met ook mooie 3 meters afstand en wist deze set eveneens ruim, met 25-14, te winnen.
In derde bedrijf kwam ook de amper griepvrije Nancy in het veld, die toch altijd weer een stukje solide spel brengt met haar slim geplaatste ballen, zoals in deze set een super strakke diagonaal geplaatste bal, en haar alerte spel in het achterveld. De Where gaf zich zeker niet gewonnen. Het bleef lange tijd over en weer gaan. Atalante had met harde en zachte aanvallen, prikballen duidelijk ook deze set het betere spel en wist deze ook weer ruim te winnen 25-15.
Dan het laatste bedrijf, hierin was invalster Malou In de Hoofdrol bij Mies Bouwman. Alert achterin, hele mooie flitsende jetsers op de buitenaanval om daarna nog met een mooie serviceserie de set uit te serveren. 25-13! Wederom haar na de wedstrijd een contract aangeboden! Maar zij wilde toch graag haar ‘invalstatus’ behouden.
Weer een mooie 4-0 winst. De coach van de tegenstander feliciteerde coach Hettie met de overwinning en hintte ook dat D3 eigenlijk nu maar eens een keer moest promoveren.
Later heeft Annemarie het idee opgepakt om eens tegen D1 een oefenduel te spelen om de krachtsverhouding met de eerste klasse eens af te tasten, mede ook daar het team geen wedstrijden heeft en wel wat volleybalminuutjes kan gebruiken ter overbrugging van de lange periode! Als het goed is gaat het de 27e gebeuren. ..
Later die avond proosten op de winst & traktatie. Dit keer aan de ronde tafel bij Sily thuis. Heeeel gezelly zo’n ronde tafel waarbij je iedereen in de ogen kijkt en iedereen gezelly meekletst over de ‘Y’ zoals bijvoorbeeld in de naam Silly of Sylhabyl . Maar ook over de herten aan de muur, een fout filmpje en wat al niet meer... E.e.a. onder het genot van een drankje en het bruine fruit. Silvia dank!

Bron: Ing