Scholentoernooi 2014

Ietwat onderschatting bij D3
11 maart 2024

Voor het derde damesteam van Atalante stond op 8 maart de thuiswedstrijd tegen Sporting/OSS op het programma. Koploper Atalante speelde tegen de nummer negen in de ranking.

Op de dames app was er meer aandacht voor het aanstaande kampioenschap dan voor deze wedstrijd. Dat deze tegenpartij ietwat onderschat werd was wel duidelijk, maar gelukkig werd het tij tijdig gekeerd.

De Vinkeveense formatie was compleet aanwezig, alsook Statler op de tribune, wel met Natalie op de bank als toeschouwer ivm blessure. Nog even bij dames 2 gekeken die wel heel riant de laatste set van Oradi wist te winnen en daarna lekker inspelen.

Helaas begon de wedstrijd stroef bij het groengele team. Er werd moeilijk gescoord; deze Zandvoortse formatie wist veel heel veel ballen te pareren. Het was duidelijk dat de ingevallen setupper het team op sleeptouw nam alsook goed de middens waar het meeste aanvalskracht vandaan kwam in stelling wist te brengen. De eerste set werd een zware dobber voor Atalante die zeker nog niet lekker op stoom was. De time-outs en wissels van coach Hettie ten spijt moest het team toezien dat Sporting deze set toch wel overtuigend wist te winnen 16-25.

Wellicht wat afgeleid door de Heren 5. Waar het leek alsof zij kampioen waren geworden, bleek dat zij de eerste setwinst binnen hadden dit seizoen. Gefeliciteerd heren 5, de groei zit er absoluut in! Maar in de tweede set bleef Atalante achter de feiten aan lopen. Er werd nog te weinig gescoord op de standaard zo sterke serve. En na weer een paar mooie aanvallen van Annike, Joke of geplaatste bal in de hoek van Mirjam was het weer Sporting die met harde midden aanvallen, hun sterke blok weer en prikballen van de lange setupper uitliepen, ook het tweede bedrijf werd verloren 21-25.

Met dit bijltje had het team niet eerder gedeald! Er moest echt een schepje bovenop. In het derde bedrijf liep de service beter, met focus op de zwakkere pass-broeders bij de opponent, waardoor Sporting meer onder druk kwam. Daar werden ook meer foutjes gemaakt, terwijl Atalante steeds beter in de wedstrijd kwam. Beter grip op de eigen pass, maar ook op hun middenaanval, waardoor de Vinkeveense aanval beter in stelling gebracht werd door Annemarie. Mooie aanvallen van Nancy, rechtdoor of in het middengat. Carin met ingehouden smash net over het blok en drie-meters. Silvia had een paar jetzers op de rechtdoor, Monique met een paar killing blocks. Sporting gaf zicht zeker niet gewonnen, maar Atalante was deze set wel de bovenliggende partij. 25-15.

Ook in het vierde bedrijf zette Atalante dit spel door. Mooie klappen van Annike in het midden en haar snoeiharde service waarna een hele mooie serviceserie van Mirjam volgde waarmee Atalante ruim afstand nam. Wel bleef Sporting terug komen. Maar coach Hettie gaf met de wissel ook nog wat sturing aan het verloop van deze set en werd het 25-17 voor Atalante.

In de laatste set wist Atalante de vibe door te zetten en deze spannende, maar ook lekkere pot voldaan af te sluiten met 15-8.

Een pittige pot, goed dat dames 3 daarvoor ook nog even heeft mogen oefenen tegen dames 1 met een succesvolle uitslag voor het derde team (er komt een revanche!). Daarvoor had het derde ook nog de competitiewedstrijd tegen dames twee, met een bijna standaard uitslag gezien de laatste 5 duels; een 1-3 winst. De leuke groepsfoto’s ook nog even bijgevoegd.

Na de gezellige afsluiting in de bar met een bitterbal en Joke haar verjaardagslied & traktatie, was het hele team de volgende avond al weer paraat om, verdeeld over 4 teams, mee te doen aan de super gezellige, maar zeker pittige pubquiz!! Het was een gezellig weekendje Atalante!

Bron: Ing