Vinkeveense plassen 2

Yorell: kleine jongens worden groot
11 maart 2024

Zaterdag 9 maart naar Rijswijk vertrokken om bij ons oud-jeugdlid Yorell te gaan kijken. Zat gezellig met zijn moeder Annuska en oma An op de tribune. Kleine jongens worden groot!

Yorell speelt bij Leyton JB1 in Leiderdorp en het team moest zaterdag tegen Inter Rijswijk. Respectievelijk de nr 1 tegen de nr 3. Had het team ruim een jaar geleden ook al gezien en het team is echt gegroeid. Er komt een serieus spelletje uit hun handen. Wel leuk zo’n jongensteam, mooie serieuze ballen en dan zo nu en dan even lekker onbesuisd. Coach Iwan moest zelf spelen dus was een invalouder. Vol goede bedoelingen, maar miste ietwat de volleybalaanwijzingen. Wel zag je de invloed van Iwan, het team was sociaal, waarbij je een sportief handje klap krijgt van je teammaatjes als het goed of juist even minder goed ging. In een spannende strijd heeft Leyton met 2-3 gewonnen bij Inter Rijswijk.

Yorell heeft helaas wat minder gespeeld omdat hij eerder al een bal op zijn duim heeft gekregen. Yorell is setupper bij Leyton. Dat moet goed komen, dat zit verankerd in de roots aan de Aarsmannen kant, waar we veel setuppers van bij Atalante hadden. Begreep van oma An dat er ook wel 14 kinders waren, waarvan de meeste ook op volleybal. Yorell heeft in deze wedstrijd even meegedaan als aanvaller. Maar ik moet nog een keer terug om hem echt te zien spelen in zijn setuppers job!

Op het end nog even met Yorell op de foto. Kleine jongens worden groot!

Bron: Ing