Scholentoernooi 2014

Dames 2 triomfeert in Zandvoort en Vinkeveen
12 maart 2024

Het is weer tijd voor een blogje! Waarom? Nou omdat dames 2 twee wedstrijden heeft gewonnen! En hoe! Iedereen moet hier van kunnen meegenieten.

Je zou denken dat een team van 11 altijd genoeg is, maar soms heb je toch nog net een extra speler nodig. Afgelopen 2 wedstrijden hadden we twee spelers mee die we niet hadden kunnen missen! Malou en Carin! Hierbij nogmaals, dankjulliewel!

Donderdag, triomf in Zandvoort
Dnderdag 29 februari was het een spannende dag voor ons. We hadden een uitwedstrijd in het verre Zandvoort. Met slechts 7 spelers en coach Jade gingen we vol goede moed op pad. Malou kwam ons team versterken. Ze viel in en speelde de sterren van de hemel. Haar aanwezigheid gaf het team een boost en zorgde voor een geweldige sfeer op het veld.

Wat je niet zou verwachten van dames 2, gebeurde: ze speelden heel steady en kalm. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. De tegenstanders werden verrast door onze vastberadenheid en teamwork.
De wedstrijd eindigde in een 4-0 overwinning. Natuurlijk moesten we onze uiterste best doen, maar met een indrukwekkende servicereeks van Tineke was de winst binnen handbereik.
Maar het ging niet alleen om het winnen van de wedstrijd. Ook tijdens het potje volleybal was het erg gezellig met de tegenstanders. Samen lachten we om het spelletje, de ‘mooie’ fouten die af en toe gemaakt werden, de passie, bracht iedereen samen.

Thuis overwinning
In de wereld van volleybal zijn er altijd ups en downs, maar soms krijg je een wedstrijd die meer op een achtbaan lijkt. Zo'n rollercoaster van emoties beleefden wij tijdens onze recente wedstrijd.

Het team werd uitgebreid met Carin. Met haar aan onze zijde begonnen we aan de strijd, vastbesloten om de overwinning binnen te halen.

De eerste twee sets waren een ware krachtmeting, waarin we moesten zweten en zwoegen voor elke punt. Het rustige en kalme spel van onze vorige wedstrijd leek ver te zoeken, maar we hielden vast aan de hoop dat onze inspanningen uiteindelijk vruchten zouden afwerpen.

In het midden van de chaos straalde Karen, onze onwaarschijnlijke held, met een paar aanvallen die zelfs haar eigen verwachtingen overtroffen. Haar verrassende prestaties brachten ons momenten van pure verbazing en vreugde, en we wisten dat we op haar konden rekenen als de druk hoog was. Daarnaast kwam er een "vogeltje" aangevlogen die ons een tipje influisterde: We moeten vooral in het gat in het midden prikken!

Maar toen kwam de beruchte derde set, waarover we liever zwijgen. Het lot was niet aan onze kant en we moesten deze bittere nederlaag accepteren, zij het met een lach en een knipoog naar de grilligheid van het spel.

Met Regi op de bok vreesden we voor een vijfsetter, maar soms zijn de wonderen nog niet uit de wereld verdwenen. Onze Daan begon met een mooie servicereeks van zes punten, en daaropvolgend stond onze krachtpatser Carin op om het karwei af te maken. Met zeventien verpletterende ballen bracht ze ons naar een verbijsterende voorsprong van 23-1, met een spontaan applaus als beloning voor haar heldhaftige inspanningen!

Maar zoals het vaak gaat, zelfs superhelden maken fouten, en een ongelukkige service bracht onze tegenstanders een punt dichterbij. Maar we lieten ons niet uit het veld slaan en vochten door tot het einde. Met een eindstand van 25-3 konden we eindelijk opgelucht ademhalen en de overwinning vieren, wetende dat we een avontuur hadden beleefd dat ons nog lang zal bijblijven.

We kijken uit naar nog meer succesvolle en gezellige wedstrijden in de toekomst! ????????

Bron: Lieke