Vinkeveense plassen 2

Scholentoernooi 2014

Skittles voor het eerst in de B-poule!
16 maart 2024

Op zaterdag 16 maart speelden de Skittles in Haarlem. Het team bestond uit Nina, Nel, Aeneas en Robin. Vandaag speelden ze voor het eerst in de B-poule, met sterkere tegenstanders. Ze speelden goed samen en lieten zien dat ze goed aan het oefenen waren met onderhands spelen van de bal. De services waren netjes en er zijn mooie rally’s gespeeld. Regelmatig doken ze op hun knieën achter de bal aan en deden hun uiterste best.

De eerste wedstrijd werd helaas verloren, ondanks hun dappere moves. De belijning hielp ook niet mee, want die liep in diverse kleuren over veld 3. Hierdoor was het vaak onduidelijk of de bal in of uit was. Zowel voor de spelers als de toeschouwers was het lastig te zien wanneer een bal in of uit was.

Na een pauze kwamen ze met hernieuwde energie terug op veld 3 en werd er weer met een luide yell gestart. Er werd weer netjes geserveerd en in drieën gespeeld, maar het verdelen over het veld bleef lastig met die onduidelijke lijnen. Robin en Aeneas scoorden met hun services, Nel gaf mooie passes en Nina wist een paar onmogelijke ballen te vangen. De tegenstanders waren echter hier ook sterker helaas, waardoor het niet lukte om de sets te winnen.

De laatste wedstrijd volgde direct daarna en er ging nog even een motivatietalk en een yell tegenaan. De derde tegenstanders bleken ook sterk en de spanning werd voelbaar toen de punten van de tegenstander opliepen. Gelukkig was trainer Nancy inmiddels ook aangekomen om nog wat tips vanaf de zijlijn te roepen, want ze hadden het zwaar. De Skittles hebben hun uiterste best gedaan, maar helaas werd ook deze wedstrijd verloren. Na een paar knuffels konden ze ook inzien dat er ook enorm veel geleerd is en sloten ze de ochtend sportief af. Volgende keer in Ouderkerk aan de Amstel gaan ze er weer vol voor!

Bron: Gonnie