Ministars komen nét te kort (en te laat)
16 maart 2024

Afgelopen zaterdag speelden ook de Ministars hun zevende competitiedag van het seizoen. Net als de Skittles was ook dit team gepromoveerd en wel naar de hoogste poule. Een ongeluk op de A9 zorgde ervoor dat het team niet compleet kon beginnen, maar gelukkig kwam iedereen nog wel tijdens de eerste wedstrijd aan.

De eerste wedstrijd waren er slechts twee Ministars aanwezig. Door een ongeluk op de A9 stond de rest van het team nog vast in het verkeer. Gelukkig was Nina bereid om even te blijven en Evelien en Mila te helpen deze eerste wedstrijd. Tegen de fanatieke jongens van Spaarnestad kwam Atalante goed uit de startblokken. Dat het team met slechts drie speelden, was bijna niet te zien. Toch was de hulp van de inmiddels aangekomen Suze meer dan welkom! Spaarnestad bleek een goede tegenstander: sprongservice en smashes waren deze jongens niet vreemd, maar onze meiden bleken ook taai. Elise was nu ook binnen de lijnen en die had totaal geen moeite met de sprongservice van Spaarnestad. Mooie passes, goed gevangen, maar soms net iets te makkelijk gespeeld, waardoor setwinst met slechts een punt verschil naar Spaarnestad ging.
Maar daar was Jill, kon zij helpen de tweede set naar winst om te buigen. Het werd een mooie strijd, slim gespeelde ballen kort over het net scoorden lekker en er werd heel netjes gespeeld. Helaas was het ook deze set net niet genoeg. Winst voor Spaarnestad.

Tijd voor een pauze en daarna op naar het volgende team van Spaarnestad. Wederom een lekker beweeglijk jongensteam, maar onze meiden waren warmgedraaid en gingen als een speer. De pass liep echt heel erg goed en de jongens van Spaarnestad hadden moeite om de bal bij de Ministars op de grond te krijgen. Daarnaast werd er heel goed geserveerd en zo was setwinst een feit.
De tweede set waren er een paar kleine foutjes of ballen die net in het voordeel van Spaarnestad vielen. Hierdoor ging de tweede set nipt verloren.

De laatste wedstrijd dan! Een keer verlies, een keer gelijk, zou het nu winst worden?
De eerste set gingen de meiden voortvarend van start. Ze kregen iets lastigere ballen terug, omdat de tegenstanders iets minder netjes speelden dan de jongens van Spaarnestad. Op de meer onberekenbare ballen had het team minder goed grip, maar gelukkig liep de service fantastisch en werd er menig ace gescoord. In de laatste seconde viel de beslissing in het voordeel van Atalante.
De tweede set liep de Ministars gelijk uit op tegenstander VVO. Een van de spelers van VVO besloot in het veld te staan, maar niet meer mee te doen. Hierdoor raakten onze meiden een beetje van slag. Toen hij vervolgens liet zien, wel heel goed te kunnen volleyballen, was de verwarring compleet. VVO kwam langszij en wist deze set te winnen.

Helaas is het team hierdoor op setsaldo laatste geworden in deze poule. De komende weken gaat er weer hard getraind worden, zodat de meiden klaar zijn voor de laatste minidag in Ouderkerk aan de Amstel.

Bron: Nens