Scholentoernooi 2014

D3: De kampioenswedstrijd
22 maart 2024

Eigenlijk had deze wedstrijd een week eerder al moeten plaatsvinden. De uitwedstrijd maandagavond tegen Oradi; als deze met 4-0 gewonnen werd dan zouden de dames niet meer ingehaald worden. Maar het feestje was des te leuker dat dames 3 thuis het kampioensfeestje kon vieren!

Je kunt zeggen dat het bewust was omdat de dames dan gezellig thuis kampioen konden worden. Maar eerlijkheidshalve moet wel gezegd worden dat het Oradi was die de set zelf had afgedwongen tegen een wat matig spelend Atalante en dus geen kampioen in Aalsmeer. Wel was het bestuur heel lief aanwezig om, als het kampioenschap wel zou vallen, de dames ook een bloem te geven. Deze hebben ze ook gekregen, ondanks nog geen kampioen.

Dus 22 maart de thuiswedstrijd tegen VC De Where 7. Dit keer niet zo spannend als de ‘kampioenswedstrijd’ vorig jaar, waar de dames twee sets moesten winnen van de directe concurrent uit Diemen, wat destijds het gespannen damesteam niet lukte. Nu bleek dat Jonas verloren had van Martinus was Atalante 3 niet meer in te halen.

Maar het was vrijdag wel een kampioenswedstrijd! Het was een heel mooie avond met goed gevulde tribune, spandoeken, super leuk voor een derde damesteam. Het team was compleet, met (geblesseerde) Natalie en Joke op de bank als mentale support.

De eerste set kwam in eerste instantie wat moeizaam op gang, mogelijk doordat de vele apps nog in het hoofd rondspookten over het kampioenschap. Na eerst wat gelijk op te gaan nam Atalante uiteindelijk het heft in handen en overklaste het de Purmerendse formatie waarbij Annemarie Carin op de buiten goed kon vinden en die ze lekker raakte, alsook Sil die ze van jetje gaf. (25-16)

In het tweede bedrijf ging het door. Mooie reddingen van Nance met een aanval en daarbij een achterover rol. En dan was daar ineens flitsende Monique Pannenkoek, die echt heel super net nog haar hand tussen bal en vloer kon krijgen. Annike met een mooie redding in het achterveld vol op de grond. Het derde team ging er echt voor gezien alle reddingen.

Wel is er dan de bijkomstigheid dat het team niet de jongste meer is en na een redding het iets langer duurt voordat men weer staat. Maar de opponent heeft van dat feitje eigenlijk maar een keer echt gebruik gemaakt door het direct terug leggen van de bal. Met een mooie service reeks van Nancy deze set ruim gewonnen. (25-12)

In het volgende bedrijf was het Mirjam die ook voor de Pancake ging. Bijna net zo’n flitsende actie als Monique, bijna een pancake, zeg maar een poffertje was de mening aan de kant. Dit keer was het Carin, die naast haar solide aanval, ook serverend veel puntjes binnenhaalde. Annike en Monique mooi scorend met een snelle aanval op het midden. Waarna Annike met haar snoeiharde service de tegenstander hevig ontstemde (het was tijd voor een klasse omhoog..). Een nog overtuigende winst. (25-7)

In de laatste set werd het team wat omgezet, Carin op het midden, Inge die in deze laatste set nog even meedeed. De start ging goed, naarmate de set vorderde kwam het kampioensfeest in het hoofd en kwam de Purmerendse opponent nog wel dichtbij. Maar na een publiekswissel van Inge, die haar tenue in de wilgen gaat hangen, scoorde Atalante de laatste punten en was ook deze partij, zoals zovele dit seizoen in een 4-0 winstpartij geëindigd.

Het feest kon beginnen. Met muziek; 'Olé olé olé olé We are the champions, we are the champions’..’ werden de mooie groengele bloemen en de kampioensschaal door het bestuur uitgereikt. Bedankje aan de vele toeschouwers en de teamfoto.

Met de overwinningsmuziek op de achtergrond in de kantine gedronken op het kampioenschap en de schaal al klaargezet voor het vaste bittergarnituurrecept. Daarna kwam ook nog Heren 2 binnen, die door velen met een erehaag werden onthaald, want ook zij waren kampioen geworden! Kortom een feestje nog tot in de late uurtjes!

Fotoalbum dames 3 kampioen

Bron: Ing