Vinkeveense plassen 2

D2 scoort 4-0 tegen Haarlem
12 oktober 2006

Na twee seizoenen richting Amersfoort zijn we dit seizoen weer in het oude district ingedeeld met Hoofddorp, Amstelveen, Amsterdam, Uithoorn, en.. Haarlem. Vroeg in Haarlem. Dat betekent zes uur vertrekken bij de Boei, fileberichten luisteren, eerder weg van het werk, snelweg of ergens binnendoor, iedereen vliegen en haasten. Maar op de snelweg bleek het mee te vallen, het was gewoon keistil en met een half uur waren we al in de Beynes. Geen kip te bekennen natuurlijk dus lekker relaxed nog even tijd voor een bakkie thee/koffie en een beetje bijleuten en ontsjeesen.

Ons Jet was er niet, maar gelukkig vond Carin (Ca3 van D1) het leuk om mee te gaan. Dat is ook gelijk de laatste keer dat dat kan want vrijdag speelt ze zich vast in D1. (Wel jammer!) De eerste set was wederom een beetje rommelig. Hier en daar wat persoonlijke foutjes en balletjes die tussen 2 of meerdere mensen invielen. Maar na een kordate time-out van Ca3 werd de draad gevonden en de eerste set neergezet (20-25*).

Het zelfde zestal zette de tweede set voort en de diesel begon op gang te komen. Er werd netter gespeeld en vooral de pass kwam erg sterk door. Toch waren er af en toe wat opletfoutjes, positiefoutjes, en andere foutjes aan onze kant, of een enkele goede servicebeurt van de tegenpartij die zorgde dat de punten op het scorebord niet veel verschilden. Maar tegen het einde van de set werd een groengeel tandje bijgezet, en daardoor kwamen we toch weer als eerste op de 25 terecht (23-25*).

Ca3 was in de tweede set al ingewisseld en speelde verder voor Natalie. Nou en ook die Ca3 kun je er dus goed bij hebben hoor. Dat is én gezellig én lekker ballen. De eindstand was alweer close, maar op het moment dat het nodig was, zo tegen het einde van de set, kwam er toch iets extra’s uit de kast waardoor het weer lukte (23-25*). De laatste set was Inge coach en het lukte alweer! (22-25*) Ja weer niet al te dik maar goed genoeg voor een lekkere 4-0!!
Jullie zullen wel denken wat doen die *** achter de standen. Nou, het teamschriftje waar we de setstanden, opstellingen en tactieken altijd in opschreven is nog steeds zoek. De genoemde setstanden zijn achteraf -in goed teamoverleg- geschat.

Dan nog even wat markante aantekeningen.
-Joke werd 3x afgefloten voor draagballen of technische fouten (gewone tikjes over het net). Naja..
-Annemarieke had de beste servicebeurtreeks, Loeps had weer een paar mooie bloks
-Onze scheids floot wel 2x binnen 1 minuut voor vakfout. Haarlem wist zich eruit te praten, wij niet.
-Op de terugweg was er geen 'werk aan de weg', met een half uur dus ook weer thuis!
-Vloeibaar wasmiddel wast schoner dan waspoeder.
-Inge eet apen en houdt van bananen, Ca3 eet boeren uit het Oosten.
-De Boei moet ook zo'n nacho chips apparaat aanschaffen!!

Bron: Mie