Atalante H2 pakt ook Keistad
15 oktober 2007

Vrijdag 12 oktober speelde het A-side team de 3e competitie wedstrijd tegen Keistad H8. Dit team dat net als de Atalante heren gepromoveerd is uit de 3e klasse had tot nu toe wisselende resultaten laten zien (3-1 verlies, 4-0 winst).

Versterkt met oud-gediende Oscar van Kouwen voor Sven Pothuizen begonnen de heren laat op de avond aan de wedstrijd met de sterkste basis-opstelling. Gemotiveerd werd aan de wedstrijd begonnen waarbij direct opviel dat de tegenstander zoekende was naar hun beste aanvaller. Gedisciplineerd werd snel uitgelopen naar een 15-7 wat coach Erik Raket de mogelijkheid gaf Ton Plomp rust te geven en Oscar van Kouwen in te brengen. Ongestoord hervatte Atalante hun power-spel en liepen simpel uit naar een setstand van 25-13.

De tweede set werd begonnen met spelverdeler Rick de Groot voor Rick van der Linden en Oscar van Kouwen voor Ton Plomp. Passend lieten de heren wat puntjes liggen en kwamen in moeilijkheden doordat de verdediging van de tegenstander beter ingespeeld raakte. Desondanks bleef het A-side team een kleine voorsprong houden van enkele punten die aan het eind van de set snel uitgebouwd werd tot 19-25.

Voor de vierde set werd de beginsopstelling weer ingebracht. Gemakzuchtig werd begonnen met volleybal, dit vertaalde zich direct in een fors puntverlies en snel keken de heren aan tegen een achterstand van 12-4. Daar greep Erik Raket in met een time-out. Gefocust moest worden op eenvoudig aanvalsspel en degelijk verdedigingswerk. Het verdedigingswerk aan het net kreeg een sterke impuls onder leiding van Bas Bouwknegt die er persoonlijk voor zorgde dat de buitenaanval van de tegenstander werd uitgeschakeld. Aanvallend werd gekozen voor enkele varianten waarbij de omloopbal van Ton Plomp er prachtig uitzag. Punt voor punt werd de  achterstand weggewerkt en liepen de heren uit naar een degelijke setwinst van 25-18.

Gesterkt door de al bereikte winst werd de 4e set een eenvoudige prooi, meet gevarieerd aanvalsspel en een goede verdediging werd deze set met 25-18 gepakt.

Na de 4-0 overwinning gaat het door A-side gesponsorde team voorop in de 2e klasse F met één punt voorsprong op Voleem. Vrijdag 26 oktober wordt thuis gespeeld tegen het als 5e geklasseerde Almere Haven.

Bron: Ton Plomp

Volg Atalante Vinkeveen