Vinkeveense plassen 2

MA1 toont klasse: zonder inspelen toch winnen!
11 november 2007

Hier zelfs een tweede stukje van het meisjes A team!!!

Woensdag 31 oktober hadden we een wedstrijd in Haarlem in de Beijneshal. En… we waren te laat. Maar daar was niet zo veel aan te doen, want Mariska en Suzanne moesten tot 6 uur werken en we stonden nog in de file ook! We moesten tegen Allides MA3, en die zouden niet zo’n hoog niveau hebben, dus onze instelling was met 3-0 te winnen (behalve bij Mariska, die dacht 2-1). Nu zat het ons niet echt mee. Ten eerste al omdat we te laat waren en daardoor niet konden inspelen. We hebben even heel kort geserveerd en aangevallen.

De eerste set waren wij dus eigenlijk nog aan het inspelen.. dat kan natuurlijk nooit goed gaan en dat ging het ook niet. Ongeveer de vierde service gingen wij een aanval opbouwen en Tanja slaat de bal super mooi over het net. Maar… bij de landing gaat ze hard door haar enkel. Mathilde valt in voor Tanja, maar de rest van de set lukt niks meer. Het werd dan ook 25-14 voor Allides. Wij balen, derde wedstrijd dat we de eerste set verloren. Maar als we het zoals de vorige 2 wedstrijden deden, dan zou het alsnog 2-1 worden voor ons!

Dus toen begonnen we de tweede set, het begon niet helemaal goed, maar toen kwam Dames 5. Die moesten ook een wedstrijd spelen en die kwamen even aanmoedigen en Tanja was ook weer een beetje opgeknapt, dus werden we weer wat vrolijker omdat we zulke goede aanmoedigers (dat is zeker geen woord?) hadden! En doordat we wat meer lol in het spel hadden ging het ook een stuk beter. Iedereen had ook wel een paar mooie ballen. Mathilde een paar hele mooie aanvallen en Xuee en Denise’s set-ups gingen ook hartstikke mooi. Suzanne had een hele mooie redding en Mariska zat overal in het veld! En ik had ook een paar mooie aanvallen. Oftewel, de tweede set hebben we gewonnen met 25-17. Wij gelukkig weer helemaal optimistisch en de tegenstander het tegenovergestelde!

Deze keer begonnen we de set gelijk goed en hebben we gewonnen met 25-13. Onze volgende wedstrijd is in de Boei en die gaan we met 3-0 winnen (maakt niet uit wat Mariska zegt)!

Bron: Kellie