Vinkeveense plassen 2

Leuke wedstrijd D2 op Jägermeister
20 november 2007

Vrijdag 16 november speelde Oudenallen D2 tegen Keistad uit Amersfoort. De gele equipe had voorgaande 2 wedstrijden een beetje teleurstellend verloren, de laatste wedstrijd was zelfs tegen de nummer laatst. De dames hebben zelf gekozen voor het Amersfoortse district met sterkere tegenstanders maar inmiddels staan ze op een 9de plaats en punten zijn wel welkom om uit de degradatie zone weg te blijven. Natuurlijk zijn we pas 6 van de 22 wedstrijden op weg, maar beter vroeg in actie dan te laat. De fouten moesten eruit, het moest allemaal secuurder. Aan de andere kant ook niet de lol in het spelletje verliezen want daar gaat het toch om. Leuk en lekker. Maar ook weer een keer winnen.

Goed. Fouten eruit en een beetje relaxed. Jet had voorgesteld allemaal op tijd aan de bar van de thuishal te verschijnen om eens gezellig voor te borrelen. Voor Natalie en Annemarie stond een borrel op het menu om de wedstrijdspanning een beetje te temperen. Bijna iedereen zat een uur voor de wedstrijd aan de bar, enkel Natalie was in geen velden of wegen te bekennen. Koffie en thee werd besteld, en ook een Jägermeister.. Het was gezellig.

Natalie bleek al een uur in de hal te zijn en met z’n achten begonnen we aan de warming-up. De eerste set begon en het was direct een sterke strijd. Er werd goed gewerkt, er waren mooie oplossingen en het overweldigende publiek werd kostelijk vermaakt. Annemarie ging als een trein op de Jagermeister en lumineuze oplossingen en durfals werden opgegooid. De meiden van Keistad hadden een hoofdaanvalster die erg regelmatig op de 3m aangespeeld werd. Weer zo eentje die hoger heeft gespeeld… afijn ze stond leuk te scoren. Onze verdediging wist er in het begin niet goed weg mee. De eerste leuke set ging met 19-25 naar Amersfoort.

Set 2. We kwamen nog meer op dreef, het ging echt als een Thalys. Spannende rally’s over en weer, soms ook erg lang. We waren best aan elkaar gewaagd, het was een mooie strijd. Van coach Jet kwam de opdracht verder achterin te verdedigen en niet te ver naar voren te trekken. En dat bracht resultaat. Steeds beter wisten we de harde smashes van Keistad te weren en de eigen aanval was dan misschien een schrappie mindere hard, maar de verdediging was pittig en de punten op het telbord draaiden ook wel voor slimme tikjes. Het was leuk. De tweede set wonnen we met 25-22.

Dan weer vooraan beginnen met een nieuwe set. Het bleef leuk en spannend, maar net de kleine details lukten bij Amersfoort beter dan bij de thuisploeg. 19-25 tegen. We hadden graag voor het publiek Nicolle, Elly, Piet, Ploon en Ricardo leuk willen winnen, maar helaas.

Vers bloed werd in de vierde set ingezet. Jet en Natalie streden net zo hard door en het bleef een wedstrijd van lekker niveau met mooie kunstjes. Even wat spotlights. Marjan gaat iedere wedstrijd beter. Achterin is ze alerter en ook aan het net zijn de ballen steeds vaker raak en weten de spelverdelers haar beter te bereiken. En het serveren Marjan.. jajajaja… Loeps ging lekker, achterover, voorover, tikjes.. whatever. Inge was weer een lekkere motivator, de energie bulkt eruit. Tineke groeide ook in de wedstrijd, verdedigend achterin, maar ook aanvallend wordt ze steeds meer een solide aanspeelpunt. Joke had een paar keer een supermooi blok. De laatste leuke set ging helaas met 22-25 naar Keistad. Scheelde niks..

Nog een leuk epiloogje. De tegenstanders waren achteraf blij dat er geen vijfde set kwam. Ze roemden onze pittige, stugge verdediging. Moeilijk om de bal aan de grond te krijgen.. Kijk, dat zijn nog eens fijne teksten. En we hadden dan wel niet gewonnen, maar wel een heel goed gevoel van de wedstrijd.

Ik zeg proost!

Bron: mie