Scholentoernooi 2014

Minidag 24-9-22

Districtselectietraining met Mariska en Tanja
14 oktober 2006

Zondag 8 oktober hadden we selectietraining in de Fanny Blankers Koenhal te Hoofddorp. We werden verdeeld in vier groepen (4 velden, en elk veld was de toekomstige selectiehal als je werd geselecteerd). Wij zaten bij het veld Aalsmeer. We zaten met zijn tienen in een groep en moesten eerst warmlopen (hele aparte warmloopoefeningen).

Daarna moesten we natuurlijk laten zien wat we konden, zoals: volleyballen en voetballen tegelijk of volleyballen en de bal voor jezelf opgooien tegelijk (of terwijl gewoon wat coördinatieoefeningetjes). Daarna moesten we setuppen, bovenhands en onderhands passen en serveren, maar natuurlijk ook smashen.

Toen we moesten gaan serveren riep ‘onze kleine chinees’ (onze trainer): ‘Jullie moeten 15 gaan serveren’. Wij hadden geen idee wat dat zou moeten betekenen, dus legde hij het uit. Je moest vanuit vak 1 over het net naar vak 15 serveren. (ook wel: van positie 1 naar positie 5 serveren) Naja, uiteindelijk na bijna anderhalf uur lang allemaal oefeningetjes gedaan te hebben kwamen de papieren, en… GESELECTEERD!

Zondag 15 oktober was onze eerste training in de Bloemhof te Aalsmeer van 14-16 uur. We waren nu met z’n twaalven totaal, er miste er 3. We gingen eerst maar warmlopen want onze trainer (de kleine chinees) uit Volendam was er nog niet. Hij stond in de file, en arriveerde dus wat later. Toen hij er was konden we beginnen.

De oefeningetjes deze keer bestonden vooral uit onderhands passen en smashen tot bovenhands serveren. Voor we het wisten was het alweer 16 uur. De trainingen zijn superleuk en erg leerzaam.

Oja… we kwamen erachter dat we maandag 16 oktober een wedstrijd moesten spelen tegen Martinus in de Bankras, nu blijkt dat we moeten spelen tegen kinderen die bij ons in de selectietraining zitten. Het is daarom wel grappig om tegen hun een wedstrijd te moeten spelen!

Groetjes van Mariska en Tanja (MB1)

Bron: Mariska en Tanja