D3 update: verslag van eerste 2 wedstrijden
20 oktober 2006

Na al die verslagen die inmiddels op de site te lezen zijn, kunnen wij als dames 3 natuurlijk niet achterblijven. We zijn dit seizoen begonnen met een mooie doelstelling, namelijk eindigen bij de eerste 3. Maar dan moeten we wel een keer gaan winnen. We hebben er inmiddels twee wedstrijden op zitten. De eerste tegen dames 4 en de tweede wedstrijd tegen Smash ’86 D4. Ik zal proberen van beide wedstrijden nog het een en ander te schrijven.

Om maar met de eerste wedstrijd te beginnen die op een dinsdagavond werd gespeeld. Wij waren helemaal compleet op een van onze vaste coaches na. Maar gelukkig hebben we Annemarie ook bereid gevonden ons zo af en toe eens te coachen. De eerste set begon Laura op de bank. We begonnen goed. De pass lag redelijk goed en er werd lekker aan gevallen. Maar het was helaas niet genoeg. Dames 4 maakte behoorlijk wat lawaai om ons uit ons spel te halen en wij lieten ons daar erg door beïnvloeden. De set ging dan ook naar dames 4, 12-25.

De 2de set begon Nicolle op de bank en mocht Laura gaan aanvallen, dat ging haar goed af. Wilma kon de aanvallers goed bedienen en de aanvallers wisten het af te maken. Deze set werd er goed gevochten en de gaten in het veld bij dames 4 werden benut. De setwinst was voor ons, 25-21.

In de derde set ging Nicolle weer op haar eigen plek en nam Laura de plek van Martine in. Dames 4 was nog steeds lawaai aan het maken en zat goed op haar plek. Ze leken wel alles te hebben. Onze aanvallen en prikballen raakten de grond niet en we speelden teveel paniekballen. Ballen werden onnodig uitgeslagen en dames 4 maakte er handig gebruik van. Om nog iets te proberen wisselde Mie Martine het veld nog even in voor Nicolle, maar het mocht helaas niet baten. Dames 4 trok de set naar zich toe met 20-25.

Dan de vierde set proberen te pakken. We wilden het eigenlijk niet op ons laten zitten om te verliezen van dames 4. Maar of we er nu te makkelijk over dachten, dat het lawaai van dames 4 ons teveel werd, we te paniekerig waren, het niet af wisten te maken, ook deze set verloren we: 16-25.
Wij van dames 3 baalden toch wel een beetje van dit verlies, maar de dames van 4 vierden een feestje. Ze gingen na de wedstrijd allemaal aan de borrel… En dat op de dinsdag. Maar een compliment naar dames 4 is zeker op z’n plaats. Ze hebben met hun goede spel en hun goede verdediging verdiend gewonnen!

En dan wedstrijd nummer 2. Op woensdagavond 4 oktober togen we richting Hoofddorp. Marjan had van tevoren de TomTom ingesteld en die werd dan ook goed gevolgd. Tot we bij de skibaan stonden in plaats van bij de sporthal. Even een stukje terug gereden en daarna de bordjes gevolgd. Bleek dat de TomTom een afslag gemist had… Gelukkig waren we ruim op tijd en kon er eerst nog even een kopje thee gedronken worden met overheerlijke snoepjes van Nicolle. Later dan de aangegeven tijd konden we aan de wedstrijd beginnen. Met Annemarie weer op de bank (wat zijn we blij dat zij er is!!) en naast haar Wilma, konden we beginnen. Deze wedstrijd hadden we Laura voor het eerst op de spelverdeling.

Al snel keken we tegen een forse achterstand van 9-0 aan. Mie nam een time-out en vertelde nog maar eens waar de gaten zaten en dat we op onze opstelling moesten letten. Helaas was het gat geslagen en was het niet meer in te halen. We verloren, 25-12.

In de tweede set begon Wilma weer op de bank. Deze set werd leuk gespeeld. We waren wat enthousiaster, maar volgens coach Mie mocht het wel wat actiever. We kregen diverse aanwijzingen: waar te spelen, dat de set-ups iets van het net moesten, waar je precies moest verdedigen. En het hielp, we gingen gelijk op, maar we verloren helaas nipt met 26-24.

De derde set kwam Wilma het veld in op de middenpositie van Marjan. We hebben maar 1 wissel dus komt het regelmatig voor dat je op een andere positie speelt dan je gewend bent. En Wilma deed het niet onverdienstelijk. Maar helaas was het weer niet genoeg. Er werden nog teveel fouten gemaakt en de bal kwam meer bij ons dan bij hen op de grond, 25-17. De laatste set mocht Marjan het proberen op de buitenpositie. Ze vond het helemaal leuk.
Maar ook deze set liepen we achter de feiten aan. Wat Mie in de time-outs ook zei, het mocht niet baten, 25-13.

Met 2 verloren wedstrijden staan we ergens onder dames 4. Willen we bij de eerste 3 gaan eindigen, zal er nu toch echt wat moeten gebeuren! Vrijdag de 20ste staat in Nieuw Vennep de wedstrijd tegen VHZ op het programma. Deze keer neemt Joke als coach plaats op de bank.
We hopen, dat één van onze vaste coaches ook nog een keer op de bank zal komen zitten.
We houden jullie op de hoogte!

Bron: Martine