Oudenallen D2 komt tekort tegen VV Amsterdam
27 september 2008

Na het voorprogramma met H1 in de hoofdrol, de zeer sneue achillespeesblessure van Erik Verbruggen in de 5de set, en de mooie spannende 19-17 winst kwamen de dames van 2 in de ring. Starring een aantal al weer heel wat jaren gelouterde mini's van het eerste uur Joke Ruizendaal, Jet Feddema, Inge en Annemarie Bakker aangevuld met jong talenten als Marjan Blenk, Petra de Bruin, Natalie Jansen, Tineke van Oudenallen en terug van weggeweest Annemarieke Wijnands. Zowaar de ganse selectie present.

D2 speelt wederom in de 'Amersfoortse' regio, waar ze vorig seizoen net aan 9de werd, en nét niet degradeerde. Met het vertrek van good old Loeps naar D1 zal het beslist niet eenvoudig worden maar twee weken tevoren hadden de dames gespard tegen D1, en dat ging lang niet verkeerd.

Goed, set 1. Als een razende Roeltje gingen de Amsterdammers van start. Solide en met weinig fouten serveerden de dames er op los. De thuisploeg kreeg geen vat op het spel en rommelig en onzeker spel zorgden voor een dikke achterstand van 3-14. Ook aanvallend waren de gasten de meerdere en konden de punten scoren zonder dat er veel actie, reactie en initiatief van de Vinkeveense dames te zien was. Binnen no time stonden de dames weer op de achterlijn met een 11-25 in de kraag. Niet bijzonder goed.

In het tweede bedrijf werden 3 nieuwe speelsters opgesteld waaronder katalysator Jet Feddema, superoppeper (zeg dat woord maar eens 10x achter elkaar, gewoon voor de gein:)) Inge Bakker en solide Petra de Bruin. Het roer moest om! En dat was toch wel een gouwen bankgreep, het begon te draaien, pit kwam in de ploeg. Vooral verdedigend ging het steeds beter, mooie ballen werden van de grond gehaald door Petra de Bruin en Inge Bakker. Het team stak elkaar aan en de diesel kwam op gang. Vooral mooi waren de afwisselde smashes van Natalie van Scheppingen, Joke Ruizendaal en Marjam Blenk, soms hard en soms weer een zacht lobje of tikbal. Daar hadden de Amsterdammers vaak geen antwoord op, vooral dat tikje op het middengat. Verdeler Jet Feddema die hard moest werken om de soms niet al te zuivere passes goed bij de aanvallers te brengen verraste de tegenstanders menigmaal met zeer creatieve tweede ballen achter in de hoeken. Helemaal op dreef was superoppepper (10x) Inge Bakker, die een topwedstrijd speelde. Cor van Zwieten kan trots zijn op z’n vroegere pupil. Balletjes keihard achterin of juist met een korte lob, en bij die laatste variant dan ook nog even uitdagend de bal net het net aan laten raken, blufkikkert! Het was nu een mooie strijd en het ging gelijk op. De gastploeg had ook een tandje bij geschakeld en het resultaat was een spel met vele lange spannende rally’s. Amsterdam had als gezegd een zeer solide, zei het weinig verrassende aanval, maakte weinig fouten en was zeer taai in de verdediging. Maar verdiend wonnen de Oudenallen dames deze set met 25-20!

Never change a winning team, en met de zelfde 6 ging het spel voort aan de andere kant van het net. Wederom lange rally’s, hard werken voor verdeler Jet Feddema en een hoofdrol voor Inge Bakker, die wel zo geweldig van Jet ging dat een bh bandje halverwege los vloog. Ondanks wat gefrummel deerde dat het spel absoluut niet, bal ging voor bandje. De bordjes draaiden op gelijk ritme om, Amsterdam bleef echter steeds een paar puntjes voor. Annemarieke Wijnands werd op de aanvalspositie ingewisseld en maakte een paar mooie punten op rij waardoor de teams weer gelijk kwamen te staan. De Amsterdamsen gaven niet op en maakten mooie punten ver uit de buurt van de verdedigers van Atalante. In de twintig kwam het nog dicht bij elkaar en het scheelde echt niet veel, maar Amsterdam pakte de winst met 23-25. Echt zonde.

In de laatste set kwamen Annemarieke Wijnands en Tineke Oudenallen weer terug in de basis. De gastploeg nam wederom een flinke voorsprong de hele set was het voor de Oudenallen equipe vechten tegen de taaie bierkaai. Het mooie en fanatieke was er een beetje af en er werden te veel fouten gemaakt. Met 17-25 werd de 4de set ook op conto van VV Amsterdam geschreven. De spelroutine moet duidelijk nog terugkomen, volgende week vrijdag wordt daar weer aan gewerkt bij de volgende wedstrijd om 19:00u in Almere.