Vinkeveense plassen 2

Atalante JB1 – Unitas JB1
27 september 2008

Een nieuw seizoen en dan ook nieuwe kansen. Het team is nagenoeg gelijk gebleven, maar voor de echte liefhebbers toch nog even de namen:

-         Yudith Oussoren (Lofely Judith)

-         Gerjanne Versloot (Friendly Gerjanne)

-         Jeroen Verrips (Killing Jo)

-         Sam Ruizendaal (Smashing Sam)

-         Jasper van de Bosch (Jasper Underwear)

-         Yorick van Schie (The Master)

-         Brent Schreurs (The New guy)

-         Regi Pothuizen (The Distributor)

Eindelijk vrijdag 26 september 2008 begon weer de competitie en jawel hoor tegen onze dorpsgenoten uit de Ronde Venen. Je weet wel die gasten uit Mijdrecht of te wel Unitas. Nooit onderschatten want dat is een club met kansen. We stonden dan ook stijf als een snaar om 20.25 uur op het veld. Immers de wedstrijd was gepland om 20.00 uur. Jasper had zijn onderbroek extra omhoog getrokken en Judith had voor de zekerheid haar haar nog één keer extra gekampt. En dan onze Brent. Die is in een jaar twee keer zo groot geworden. Ook de coaches waren flink voorbereid. Hele boekwerken liggen in de tas. Hebben we toch nog wat geleerd van Louis van Gaal. Alleen geven de spelerskaarten toch enige vreemde gevoelens. Gerjanne heeft bijvoorbeeld als nummer WQZ1WA8 en Sam heeft nummer XCK9MG0. Wat is daar nu SMART aan? Welke Bobo van de Nevobo heeft dit nu weer bedacht?

Het werd acht uur en er waren zeker drie Unitassers uit ons buurdorp Mijdrecht gesignaleerd. Maar ja, dat is toch te weinig om te spelen. De drie gasten waren boos op hun medespelers, de anderen kwamen niet en de wedstrijd ging dus niet door. Wij winnen met drie tegen nul, maar krijgen in de stand van onze vrienden van de Nevobo geen wedstrijdpunten. Wie is nu eigenlijk slachtoffer. Atalante JB1 of Unitas JB1?

Maar de avond had toch nog een aangenaam tintje. Jullie weten dat de grootste bank van Nederland met de mooie status van triple AAA, te weten de Rabobank, vele sportploegen sponsort. Een wielerploeg met namen als Lars Boom, Robert Geesink en Dennis Menchov die van de Tour de France altijd een feest maakt. Beide nationale hockeyploegen met niemand minder als Take Takema, Minke Booy, Naomi van As en Fatima de Moreira de Melo (het oog wil ook wat). En last bud not least de paardensport met onze nationale dansster op een paard, Anky van Grunsven. Maar het is ongelooflijk maar waar. De moeder van onze Jasper underwear heeft ervoor gezorgd dat de grootste bank van Nederland ook belangstelling heeft getoond voor Atalante JB1. Alle spelers en ook de coaches hebben een sporttas en bidons met de mooie oranje, wit en blauwe kleuren ontvangen. Wij danken dan ook  Jasper underwears moeder Tekela (moeders niet boos worden als ik het verkeerd schrijf) hartelijk voor haar inzet. Wij zijn er zeer blij mee.

Coaches

Ricardo en Carl