Eerste minidag voor de Heroes!
04 oktober 2008

Een speciaal samengestelde groep, bestaande uit Frans, Ivar, Danny en Kimo vormen de Atalante Heroes. Ja, de Heroes u leest het goed. Deze super mannen zijn na een maandenlange training bij elkaar gekomen.

Een nu al ingespeelde groep toppers met alleen maar lachende gezichten. De trainers van vrijdag 18.00 – 19.00 uur hebben deze Heroes van alles geleerd. Van gooien, vangen, wisselen, opslaan, dribbelen, rennen en ronddraaien, aan alles wordt gedacht. Na thuiskomst zit er een zeer vermoeid mannetje op de bank, die wezenloos voor zich uitkijkt omdat de trainers hem helemaal hebben uitgeknepen. Wat heerlijk rustig :)

Dan eindelijk na maanden van training is het 4 oktober de eerste minidag. Vroeg verzamelen 08.30 uur bij de Boei. Het complete team is er klaar voor en de hooligans reizen ook mee. Onderweg naar de Bankras is het zeer rustig in de auto. Misschien de voorbereiding op de wedstrijden of de spanning van de minidag.

In de kleedkamer hangen de Heroes trots hun nieuwe shirt van “Vinken Vastgoed” om hun schouders. Alles wordt nog eens doorgesproken en contracten tegen het licht gehouden. Het is plezierig dat de trainers ook rond huppelen om e.e.a. aan regels uit te leggen.

De eerste wedstrijd: zo daar komen een paar dames van maatje te groot het veld op. De Heroes kijken naar elkaar en lachende gezichten komen te voorschijn. Gelukkig maar 2 x 10 minuten want helemaal eerlijk is dit niet.

De tweede wedstrijd: voorzichtig kijken de Heroes onder het net door. Gelukkig wordt er terug gekeken een tegenstander van formaat. Al snel staan de Heroes voor, vangen en gooien alsof het al jaren wordt gedaan. Deze wedstrijd wordt met winst afgesloten.

De derde wedstrijd: ook hier wordt weer snel onder het net door gekeken en beginnen de vreugdedansjes omdat de tegenstander weer van de zelfde hoogte is. Weer beginnen de Heroes hun wedstrijd goed. De 1ste helft hebben ze wind tegen maar toch op voorsprong. Ook de tweede helft geen vuiltje aan de lucht, weer gewonnen.

Een geslaagde minidag voor de Heroes. Hoop plezier en lol hebben ze gehad. Op naar de volgende minidag. Dit verslag is goedgekeurd door commissielid Kimo.

Het is bijna leuker dan voetballen...
Een voetbalfan

Bron: mi