Vinkeveense plassen 2

Minidag 24-9-22

D2 op dreef
13 oktober 2008

Vrijdag speelde Oudenallen D2 haar derde wedstrijd. Na twee verloren partijen waarin we nog niet echt lekker op dreef waren gekomen was het zaak toch een keer die puntjes op de i te pakken. We komen weer uit in het Amersfoorte (sterke) district en na de net aan veilig plek van vorig seizoen is het zonder onze die-hard op het midden Loeps best een uitdagende klus. Een coach hadden we deze keer wel: onze kanjer Loeps! Inge en Marjan waren er niet, Annike was gevraagd na haar eigen wedstrijd ons te back-uppen.

De tegenstander was Oberon uit Weesp, het oude team van ex teamgenoot Gea. Een sympathiek team met 2 keilange look-a-likes van Gea, erg lang en blond. Een van die twee vroeg bij de start van het inslaan of we even uit het 3 meter gebied wilden gaan, omdat we anders misschien een bal voor de kop zouden kunnen krijgen. Das wel humor ja. De twee wedstrijden vorig seizoen hadden we verloren, bij de laatste (uit) ging Inge door de enkel. Zij waren als 5de geëindigd en wij werden uiteindelijk 9de. Serieuze tegenstander dus. Maar dat zijn ze eigenlijk allemaal.. :)

Na even wennen begon het aan onze kant te draaien. Er werd goed geserveerd, en niet meer zoals vorige twee wedstrijden met te veel persoonlijke fouten. Stuk voor stuk ging het beter. Tineke scoorde vele punten op de buitenkant, een mooie comeback na haar superrr romantische en relaxte honeymoon. Echt weer terug van weg geweest, lekker hoor. Natalie liet ook meerdere malen van zich horen. Ze kan zo lekker slaan op de buitenkant, maar moet zichzelf even lekker vinden, nou vrijdag hebben we mooie ballen gezien, en ook een mooie 3m. Die eerste set ging het gelijk op, er werd lekker gestreden. In de 20 stonden we aanvankelijk achter maar Annemarie maakte een mooi rijtje en zo pakten we de eerste set met 26-24. Jawel, de éérste set gepakt, top!

In set 2 kwam Annemarieke in het veld op de diagonaal, natuurlijk ook super gebrand om eens mooi een paar smashes op het terrein van de tegenstander te rossen. En met succes, ook onze jonge moeke uit Kudelstaart kwam heerlijk op dreef. En “op dreef” dat is echt de sticker op de voorhoofden in set 2 en set 3. Zoals het de eerste 2 wedstrijden meerdere malen tegen zat, ballen net aan uit (of heel erg duidelijk uit), zo ging het nu allemaal als een trein. Gezegd moet wel dat Oberon niet meer de zelfde was als voorheen. Zij maakten veel fouten aan het net en achterin konden we vaak scoren. Ook onze service maakte meer directe punten dan voorheen. Jet speelde een mooie wedstrijd, ze is altijd al pittig maar was nu superpittig met veel slimme 2de balletjes verrassend over het net in het middengat of juist in de hoeken achterin. Bijna altijd prijs, en dat zijn altijd punten met humor. Met 25-14 en 25-16 werden deze sets gewoon gepakt, weer wat punten in het boekje.

De laatste set was weer spannender. Aanvankelijk een achterstand, maar toen toch weer goed bijgehaald, door de pittige inzet. In de twintig ging het zeer spannend gelijk op en in de fanatieke strijd waarbij Petra en Annemarie beiden een balletje probeerden door te tikken kwam Petra verkeerd terecht en blesseerde haar enkel. De stand was 24-24. Annike werd ingewisseld en speelde foutloos, en de laatste was een direct service punt. 26-24 gewonnen! Lekkerrrr.

En Annike, volgende keer ga je wel aan de D2 bak, dank voor je bereid zijn!
Van de week hebben we vrij, volgende week zaterdag spelen we uit op de verjaardag van Inge.

Bron: mi